۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۲۹۱۸۸

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دومین جشنواره سنت ها در ماه محرم در فرهنگسرای خانواده، شروع ثبت نام دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی، برنامه های شهرداری مشهد در تاسوعا وعاشورای حسینی و برگزاری دوره آموزش روزنامه نگاری در فرهنگسرای انقلاب از عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حجت الاسلام علی اصغر لطفی، عضو شورای شهرمشهد در جلسه شورای امر به معروف ونهی از منکر اظهارکرد: اکران بنر‌های مرتبط با آیات، روایات و فتوای مراجع درباره موضوعات محوری و پرهیز از موسیقی غیر مجاز در برنامه‌ها، جانمایی پیکر چهار شهید گمنام در معراج شهدا، از جمله موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.

 

وی با بیان این مطلب که  خداوند در آموزه‌های دین اسلام، سه محور را برای ضمانت اجرای احکام اسلامی معرفی کرده است، افزود: تقوای شخصی، ایجاد حکومت اسلامی، امر به معروف ونهی از منکر از جمله این سه محور است چراکه فلسفه اصلی تشکیل حکومت اسلامی، اجرای احکام اسلامی است بنابراین باید به اجرای امر به معروف نهی از منکر در جامعه توجه ویژه‌ای کرد.

 

عضو شورای شهر مشهد، با بیان اینکه در حال حاضر ارائه مفاهیم آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی در این عرصه کافی نیست، بلکه باید امر شود تا امر به معروف ونهی از منکر به خوبی اجرا شود تصریع کرد: امر به معروف ونهی از منکر از داخل خانه شروع می‌شود تا راس حکومت به پیش می‌رود، چرا که هر چیزی شناخته شده از منظر عقل و شرع معروف شمرده می‌شود.

 

حجت الاسلام لطفی، با تاکید بر این که بایستی روحیه انتقاد وامر و نهی در جامعه اشاعه یابد، خاطرنشان کرد: افراطی‌گری در حوزه مباحث اعتقادی وجریان های  اخلاقی زیبنده شهر مشهد نیست، زیرا مهم‌ترین درس عاشورا توجه به خانواده است.

 

وی با اشاره به سخن امام حسین (ع) که می فرماید:« اگر امر به معروف ونهی از منکر ترک شود، اشرار بر آن جامعه مسلط می‌شوند» افزود: هر چه بیشتر به شهدا و جایگاه این بزرگواران بپردازیم بیشتر موفق خواهیم بود.

 

همزمان با ماه محرم دومین جشنواره سنتها در فرهنگسرای خانواده برگزار می شود

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حجت الاسلام مرتضی رزمآرا، مدیر فرهنگسرای خانواده مشهد گفت:  جشنواره سنتها برای اولین بار سال گذشته در این فرهنگسرا برگزار شد که حدود  30  نفر از بانوان که از کلاسهای آموزشی شهروندی و تخصصی این فرهنگسرا بهره برده بودند در این طرح شرکت داشتند.

 

وی افزود: در این جشنواره پخت و پز غذاهای سنتی و نمایش انواع پوشاک با رویکرد اسلامی ایرانی و هنرهای تزئینی از جمله مواردی بود که بانوان در آن حضور یافتند.

 

رزم آرا با اشاره به این که داوران این جشنواره اساتید طرح دوباره زندگی و آموزشهای تخصصی هستند، ابراز کرد: این جشنواره در ماه محرم نیز به منظور معرفی انواع غذاهای مذهبی مانند حلوا و شله زرد که در این ایام طبخ می شود، برگزار خواهد شد.

 

مدیر فرهنگسرای خانواده یاد آور شد: این جشنواره برای عید نوروز نیز در این فرهنگسرا برگزار خواهد شد.

 

شروع ثبت نام دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی

 

مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره با هدف تبیین سبک زندگی قرآنی، چالش های سبک زندگی اسلامی و کاربردی کردن آیات قرآن در حیطه مسائل زندگی دوره سبک زندگی اسلامی را برای عموم مردم  برگزار می کند.

 

این دوره به مدت 2ماه (16جلسه) درمحل مؤسسه برگزار خواهد شد. ثبت نام این دوره به صورت اینترنتی یا مراجعه حضوری به مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن وسیره انجام می گیرد.

 

شایان ذکر است مهلت ثبت نام از 93/7/8 تا 93/8/15 می باشد.علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام،  به سایت mftqs.comمراجعه نمایند.

 

برنامه های شهرداری مشهد در تاسوعا وعاشورای حسینی

 

جنگی کارشناس امور مشارکت های شهرداری مشهد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص برنامه های عاشورا و تاسوعا شهرداری مشهد گفت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در عرصه میدان عاشورا برگزار خواهد شد و بعد از نماز، مراسم مداحی و سینه زنی اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که  13 آبان «روز دانش آموز» که مصادف با روز عاشورا است، گفت: اجتماع بزرگ دانش آموزان در عرصه میدان شهدا در ساعت 9 صبح  از برنامه های این روز است و شهرداری با مشارکت در بزرگداشت این روز  200 دستگاه اتوبوس را جهت سرویس دهی به دانش آموزان در نظر گرفته است.

 

جنگی، فضا سازی شهری متناسب با این ایام را از دیگر برنامه های شهرداری خراسان رضوی عنوان کرد. 

 

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری خراسان رضوی، نیز به نقل از جلال قربانی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی شهرداری مشهد از تعطیلی بازار میوه و تره بار و ارزاق عمومی شهرداری در سطح شهر مشهد همزمان با تاسوعا وعاشورای حسینی جهت بهره مندی هر چه بیشتر از مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)، خبر داد.

 

برگزاری دوره آموزش روزنامه نگاری در فرهنگسرای انقلاب

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حجت الاسلام مهدی ندایی، مدیر فرهنگ سرای انقلاب از برگزاری دوره روزنامه نگاری خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی جذب اعضای متخصص به منظور تقویت باشگاه انقلاب است.

 

وی با بیان این که باشگاه انقلاب یک باشگاه حقیقی، رسانه ای و اجتماعی است، افزود: در این دوره آموزشی خبر نویسی، مصاحبه مطبوعاتی، مقاله نویسی، گزارش نویسی، عکاسی خبری ، گرافیک و صفحه آرایی ازجمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

وی تصریح کرد: این دوره در بازه زمانی 54 ساعت ویژه مدیران و نویسندگان نشریات دانشجویی از نیمه دوم آبان ماه جاری برگزار می شود./1310/پ203/ب4

ارسال نظرات