۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۲۲۹۱۹۶
حجت الاسلام جلالی:

مذاکرات بی فایده زیاده خواهی و جسارت های غرب را بیشتر می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی گفت: گفت: با مذاکرات زیاده خواهی ها و جسارت های غرب بیش تر شده است که باید ایستادگی، مقاومت و پایداری را انتخاب کنیم.
حجت الاسلام حسين جلالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، شب گذشته در مراسم سوگواری دهه اول محرم هیأت محبین آل طاها شهرستان آمل با بیان این که امام حسین(ع) ابزار مهم جهاد و شهادت را در بیداری اسلامی وارد کردند، گفت: خون در بیداری اسلامی به عنوان یک عامل مهم اثر داشته است.

 

وی با اشاره به این که در دوران بنی امیه خطر جدی بوده که باید افشاء و خنثی می شد، بیان داشت: تنها چیزی که می توانست این خطر را افشاء کند مذاکره نبوده و خون است.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که امام حسین(ع) در همه عالم شناخته شده است، افزود: خیلی از ارزش ها و باورهای ما را دنیا نمی شناسد، اما نسبت به عاشورا شناخت دارد که بسیاری از باورهای ما منکر بوده اما نمی توانند عاشورا را انکار کنند.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، افزود: انگلستان خواست رضاخان را بر ایران قرار دهد و به او گفت اگر می خواهی حکومت تو مادام العمر باشد باید کشف حجاب کرده، عمامه را از سر آخوندها برداشته و چراغ عزای حسینی را خاموش کنید که بعضی وقت ها دشمن آن چنان نقاط قوت ما را تشخیص می دهند که خودمان آگاه نیستیم.

 

وی با تاکید بر این که عزای حسینی هر سال شعله اش فروزان تر می شود که پیروزی خون بر شمشیر است، ادامه داد: دشمنان اذعان دارند اگر ایران تاسوعا و عاشورا را نداشته بود هرگز انقلاب نمی شد.

 

حجت الاسلام جلالی، تصریح کرد: صهیونیسم نزدیک به هفتاد سال در منطقه بوده که هیچ کس نتوانست اسراییل را زمین گیر کند، اما حزب الله لبنان با جنگ پارتیزانی 33 روزه چهارمین ارتش دنیا را با شعار حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست شکست داده است.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که هراس غرب از ترویج فرهنگ شهادت طلبی است، گفت: اگر امام حسین(ع) مذاکره می کرد این عامل مبهم بود که امروز دشمنان از شهادت طلبی ما می ترسند و کلید فتح منطقه در دست ایران بوده که آمریکا در کشورهای منطقه گرفتار است.

 

وی با اشاره به این که در دوران امام حسین(ع) دین اسلام در حال نابودی و دین مسخ شده بود که مذاکره به معنای ذلت پذیری بوده است، افزود: اثر جهاد و شهادت در بیداری اسلامی را سرور و سالار شهیدان مطرح کرده است.

 

حجت الاسلام جلالی، بیان داشت: انسان مومن زرنگ بوده و از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود که یزید بارها بی اعتمادی خود را ثابت کرده بود و امام حسین(ع) به او اعتمادی نداشته است.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که یکی از شروط مذاکره اعتماد بوده که اگر اعتماد نداشتیم مذاکره بی فایده است، بیان داشت: آمریکا کم به ما ضربه نزده است و سرتاسر بی اعتمادی بوده که رهبری فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم.

 

وی با بیان این که مذاکره باید فایده ای داشته که در غیر این صورت لغو است، گفت: امام حسین(ع) مذاکره با یزید انجام نداده و می داند مذاکره با چنین فردی فایده ای ندارد.

 

حجت الاسلام جلالی در پایان، تصریح کرد: با مذاکرات زیاده خواهی ها و جسارت های غرب بیش تر شده است که باید ایستادگی، مقاومت و پایداری را انتخاب کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات