۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۲۹۲۰۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش های دینی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش های دینی در جامعه هستند، گفت: ترویج تعالیم والای دینی باید به نحوی شایسته مورد توجه باشد تا بتوانیم فرهنگ ناب اسلامی را در برنامه های خود اجرایی کنیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در مراسم عزاداری ماه محرم که در شهرداری آمل برگزار شد با بیان این که سوگواری امام حسین (ع) عزایی است که ارض، سماء و ملائکه غمگین هستند، گفت: واقعه عاشورا واقعه عظیمی بوده و داغ بزرگی در دل مسلمانان گذاشت که تا به امروز این داغ ادامه دارد.

 

وی با تاکید بر این که حماسه سرور و سالار شهیدان جاوید و ماندگار بوده که به فراموش سپرده نمی شود، بیان داشت: نهضت حسینی برای مسلمانان درس های بزرگی به همراه دارد که باید بهره گیرنده خوبی از این درس های گرانقدر برای زندگی خود باشیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: باید در ماه محرم پیام های ماندگار این حماسه را به مردم به خصوص نسل جوان جامعه که دشمنان به دنبال کم رنگ کردن دین در بین آنان هستند تلاش کرده و اهتمام گرانقدری در این راستا داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش های دینی در جامعه هستند، افزود: ترویج تعالیم والای دینی باید به نحوی شایسته مورد توجه باشد تا بتوانیم فرهنگ ناب اسلامی را در برنامه های خود اجرایی کنیم.

 

امام جمعه آمل اتفاقات ماه محرم را عامل به وجود آمدن امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد : خداوند در قرآن کریم بیش از ششصد آیه در مورد آن آورده و مردم را به امر به معروف و نهی از منکر تشویق کرده است.

 

وی گفت: باید تلاش کنیم تا این پیام گرانقدر امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم که ثمرات ارزنده ای در راستای ترویج ارزش های دینی در جامعه دارد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان های با تقوا در دنیا و آخرت رستگار و پیروز هستند، بیان داشت: باید احتیاط کنیم و فریب زرق و برق دنیا را نخورده و آخرت را با دنیا معاوضه نکنیم.

 

 حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: باید بیشتر دقت کنیم و با دیانت ، صداقت و همکاری مردم را ترقی دهیم تا یک جامعه خوب و زیبا داشته باشیم.

 

احمد ناطق نوری، مشاور وزیر نفت در این مراسم با بیان این که بهترین عزاداری توجه به اندیشه ها، مسیر و راه امام حسین (ع) است، گفت: در سراسر کشور اسلامی همه اقشار جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان به دنبال برپایی آیین های عزاداری امام حسین(ع ) هستند و در این راه خودجوش وارد میدان می شوند تا از فرهنگ عاشـورا پاسداری کرده و درس آزادگی بیاموزند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امام حسین(ع) به مسلخ شهادت نمی رفت رگ های دین در جامعه ما مخفی می شد و امام حسین(ع) کاری کرد که نهضت حسینی تا ابد ادامه دارد.

 

ناطق نوری با اشاره به این که امام حسین(ع) راهنمای بشریت و کشتی نجات است، افزود: ائمه اطهار(ع) به عنوان چراغ هدایت، راهنمای بشریت و نجات دهنده ولایت هستند و باید به جایی متصل شویم که ما را به سرمنزل مقصود برساند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات