۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۲۲۹۵۶۳
مشاور مدیرکل تبلیغان اسلامی فارس:

حضرت زینب الگویی بی بدیل برای بانوان عصر حاضر است

خبرگزاری رسا ـ مشاور مدیرکل در امور بانوان و خانواده اداره کل تبلیغان اسلامی فارس گفت: حضرت زینب(س) در مباحث آموزشی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی الگویی مناسب برای بانوان مسلمان در عصر حاضر است.
حضرت زينب

زهرا عاصیان، مشاور مدیر کل در امور بانوان و خانواده اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با بیان این‌که از سیره اهل بیت می‌توان تأثیرات مثبت و مفیدی را دریافت و در زندگی از آن‌ها استفاده کرد، گفت: از حضرت زینب(س) به عنوان الگوی مناسب برای زنان در این عصر در جای جای زندگی‌مان می‌توان استفاده کرد و درس‌های بسیار مفیدی را از زندگی آن بزرگواران گرفت.

 

وی با اشاره به این مطلب که از جمله این درس‌ها می‌توان به مباحث آموزشی و تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد، افزود: حضرت زینب (س) یک مربی برجسته و یک الگوی بی بدیل برای زنان است.

 

عاصیان خاطرنشان کرد: از ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت زینب(س) می‌توان به توانمندی عقلانی در سطوح عالی، بهره‌مندی از علوم االهی، تعلم شاگردی از اولیای دین، مطالعه قرآن و حدیث، اندوخته‌های تربیتی و تجربه‌های آموزگاری اشاره کرد.

 

وی یادآور شد: مقام عبودیت و جایگاه شخصیتی آن حضرت در صبوری و مقاومت شجاعت و شهامت ایشان، مسؤولیت پذیری سیاسی و اجتماعی ایشان، عمل کردن عواطف انسانی و توانمندی های این بزرگوار نام برد.

 

عاصیان همچنین از بکار گیری روش‌های مناسب در شرایط مختلف در تعلیم و تربیت را بحث بسیار مهمی دانست و گفت: اگر سیره حضرت زینب(س) به دقت بررسی شود خواهیم دید که بکار گیری روش های مناسب در شرایط خاص از نکته‌های بسیار مهم در زندگی حضرت زینب (س) به حساب می‌آید./835/ت302/ب4

ارسال نظرات