۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۲۹۵۶۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از سیره اهل بیت الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که بهره گیری از سیره نورانی و گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و رستگاری انسان می شود، بیان داشت: بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) بهترین الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است که باید تلاش کنیم تا سیره نورانی این بزرگواران را در برنامه های زندگی خود قرار دهیم.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) در آستان امام زاده ابراهیم(ع) آمل با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) معبری برای رسیدن به معرفت خداوند منان هستند، گفت: اگر به دنبال برکت در زندگی هستیم باید از این مجالس نورانی استفاده کرده و به سیره ائمه اطهار(ع) عمل کنیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که بهره گیری از سیره نورانی و گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و رستگاری انسان می شود، بیان داشت: بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) بهترین الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است که باید تلاش کنیم تا سیره نورانی این بزرگواران را در برنامه های زندگی خود قرار دهیم.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم مملو از احکام و شرایع الهی در بعد فقهی و اخلاقی است، تصریح کرد: این کتاب نورانی سرشار از تکلیف بشری است که باید از معارف والا و ارزشمند آن بهره گیری شایسته ای داشته باشیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که قرآن کریم رحمت و هدایتی برای بشریت است، افزود: بهره گیری از قرآن کریم می تواند زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار داده و به اوج برساند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که باید مراقب باشیم تا شیطان در غالب تعبدیات ما را نزول خوار نکند، ادامه داد: باید بدانیم که شیطان رهزن بوده و می خواهد ما را از مسیر بهره گیری از تعالیم دینی دور کند.

 

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که نور قرآن کریم به عنوان حقیقت است، گفت: امام حسین(ع) به عنوان حامل این کتاب نورانی بوده که باید معرفت نسبت به این امام بزرگوار پیدا کنیم.

 

وی با بیان این که مراتب و درجات نیت ها مختلف بوده که باید عزادار واقعی امام حسین(ع) باشیم، بیان داشت: باید بدانیم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان از ثواب ارزنده و گرانقدری برخوردار است و تلاش کنیم تا عزادار واقعی حضرت باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: نباید با تشویق و تکذیب دیگران خود را ببازیم و تلاش ما باید در راستا بوده که عامل به تعالیم والای دینی و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) باشیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که همه ما باید به دنبال برکت و عاقبت به خیری باشیم، گفت: باید بدانیم شب اول قبر کسی به داد ما نمی رسد که باید در ایندنیا به فکر سرای آخرت باشیم.

 

وی با تاکید بر این که نباید خود را وقف دنیا کنیم، بیان داشت: امام حسین(ع) در این راستا فرمود وای به حال انسانی که راضی به رضای خلق در برابر خشم خدا باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که عبرت آموزی ها باید در جامعه وجود داشته باشد و در کارها به فکر رضایت خلق نباشیم، گفت: حضور در مجلسی که حریم الهی رعایت نشود پسندیده نیست که باید به این امر توجه کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات