۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۳۰۰۸۴
ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺍﺳﻠﺎﻣﯽ مازندران:

بحران معنویت بزرگترین چالش جوامع غربی است

خبرگزاری رسا ـ ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺍﺳﻠﺎﻣﯽ مازندران با هشدار به این که جهان امروز با بحران معنویت و دینداری روبرو است، گفت: نظام های سلطه با ایجاد و مدیریت هجمه های فرهنگی به دنبال تهی کردن جوامع از معنویت هستند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در دیدار جمعی از روحانیان مرکز استان یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت را هدایت و ارشاد مردم دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان از هر ابزاری برای خدشه دار کردن دین استفاده می کنند وظیفه روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است.

 

وی شبهات دینی را خطر بزرگی برای برای جامعه دینی دانست و افزود: مبلغان دینی به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغی نخستین کسانی هستند که باید با این شبهه افکنی ها مقابله کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که نیازمند پاسخ گویی به آن است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا پاسخگوی این شبهات باشند.

 

حجت الاسلام شکریان به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر توطئه افکنی های دشمنان سکوت نکرده است، افزود: تاریخ فعالیت های مبارزاتی علما و روحانیان سرشار از مقابله با اجانب و مستکبران عالم است.

 

وی به نهضت عظیم امام خمینی(ره) و نقش آفرینی روحانیت اشاره کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم با حضور روحانیت و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، ادامه داد: نقش برجسته و خدمات صادقانه روحانیت در 35 سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان همواره از نقش روحانیت در عرصه های مختلف هراسان و عصابی بوده است، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب روحانیت را سد بزرگی در برابر توطئه های شوم خود می دانستند.

 

وی با بیان این که روحانیت به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم همواره مورد توجه عموم جامعه بوده است، تصریح کرد: در حال حضر نیز تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت و ایجاد فاصله میان مردم وروحانیت بی فایده است، چون ملت ایران اسلامی هوشیار تر از هر زمانی دیگری در صحنه دفاع از انقلاب حضور دارد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که با بیان این که نقش روحانیت در حرکت‌های مردمی علیه نظام سلطه همواره پر رنگ و ریشه دار بوده است، تصریح کرد: حضور روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه‌هایی از نقش آفرینی روحانیت در عرصه‌های انقلاب اسلامی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، پیروی از رهنمودهای ولی فقیه را در رسیدن به سرمنزل سعادت ضروری دانست و گفت: تنها با حرکت در مسیر ولایت خواهیم توانست به مقصد نهایی برسیم.

 

وی، علما و روحانیت را امین و مورد وثوق مردم دانست و تصریح کرد: مردم در تاریخ همواره در حوزه های مختلف از محضر مراجع و علما برای رفع بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی بهره برده اند.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است.

 

ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺍﺳﻠﺎﻣﯽ مازندران تصریح کرد: ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮐﻪ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺗﻬﯽﮐﺮﺩﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﻧﺸﺄﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻭﯾﮋﻩﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ./950/پ202/ب1 

ارسال نظرات