۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۳۰۳۱۳
مدیر حوزه علمیه بابل:

بیداری اسلامی به برکت نهضت حسینی تحقق یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بابل یکی از برکات خون سیدالشهدا را بیداری در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: خون به ناحق ریخته امام حسین(ع) موجب بیداری جهان اسلام شد و نقشه های شوم بنی امیه را افشا کرد و این زمینه ای برای نابودی این خاندان را فراهم کرد.
مدير حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر حوزه علمیه بابل امروز در جمع مدیران مدارس علمیه این شهرستان به تبیین موضوع قیام عاشورایی امام حسین(ع) و ادامه حیات اسلام پرداخت و گفت: خاندان بنی امیه و به خصوص معاویه بارها سعی کردند در قالب ایجاد انحراف در دین، کم کم اسلام را استحاله و به تدریج زمینه نابودی آن را فراهم کنند.

 

وی با استناد به برخی اسناد تاریخی در خصوص اظهارات ابوسفیان و معاویه در خصوص از بین بردن نام پیامبر در سرزمین های اسلامی افزود: یزید می خواست تا نام پیامبر(ص) را از اذان و اقامه بردارد اما با قیام امام حسین(ع) این نقشه  او به شکست انجامید.

 

استاد حوزه علمیه بابل به یکی از اظهارات یزید که  شهادت امام حسین(ع) و بنی هاشم  را انتقام جنگ بدر نامیده بود، خاطرنشان کرد: بنی امیه که  از ترس جانشان به ظاهر اسلام آورده بودند صبر کردند تا در زمان معاویه شکست خود را با انتقام از فرزندان پیامبر و امیرالمؤمنان بگیرند و یزید می خواست با نابودی خاندان پیامبر(ص) از آنها اثری نماند.

 

وی یکی از برکات خون سیدالشهدا را بیداری در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: خون به ناحق ریخته امام حسین(ع) موجب بیداری جهان اسلام شد و نقشه های شوم بنی امیه را افشا کرد و این زمینه ای برای نابودی این خاندان را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام پوراکبر گسترش اسلام را از برکات خون امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: اگر اسلام همچنان در حال گسترش است به برکت خون سیدالهشدا است و این مکتب حسینی موجب می شود که مسلمانان از قیام سیدالشهدا برای ایستاگی در برابر استکبار و ظلم بهره بگیرند.

 

وی با اشاره به ریزش ها و رویش ها گفت: در زمان امیرالمؤمنان(ع) مالک اشتر ها رویش پیدا کردند و طلحه ها و زبیرها نیز از مصداق ریزش ها در این عصر محسوب می شوند.

 

مدیر حوزه علمیه بابل به ریزش و رویش ها در قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: با مطالعه تاریخ روز عاشورا و قبل از آن می بینیم که حتی در لحظات آخر عده ای از صف امام حسین(ع) خارج شدند و عده ای دیگر از سپاه مقابل به یاری امام در آمدند.

 

وی انقلاب اسلامی را از مصداق های جوانه های قیام سیدالشهدا نامید و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در امتداد نهضت سرخ حسینی است و به همین دلیل باید برای پایداری و ماندگاری به معیارهای اصلی خود که همان اهداف قیام حسینی است پایبند باشد.

 

حجت الاسلام پوراکبر به ریزش ها و رویش ها در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: ریزش ها ناگهانی به وجود نمی آید بلکه زمینه آن از قبل در انسان مهیا است و باید سعی کنیم تا با تقویت ایمان همواره در مسیر ولایت قدم برداریم.

 

وی یکی از مصداق های ریزش در انقلاب اسلامی را حرکت نکردن در مسیر فرامین ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: حرکتی کندتر، تندتر و خارج از مسیر ولایت فقیه انسان را در زمزه ریزش ها قرار می دهد و به همین دلیل باید از خداوند خواست تاانسان را همواره  را در این مسیر نگه بدارد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات