۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۰۵۳۰
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

مرد و زن دو عنصر مکمل یکدیگر هستند

خبرگزاری رساـ متولی حوزه علمیه امام رضا(ع) گفت: زن و مرد دو عنصر مخالف نیستند بلکه دو عنصر مکمل هم هستند که با هم انسانیت را تکمیل می‌کنند و در این راه هر یک مسؤولیتی را به عهده دارند.
آيت الله علي اکبر رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، متولی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران امروز صبح در مراسم ترحیم مادر حجت الاسلام بیگی ضمن عرض تسلیت به این استاد حوزه علمیه و خانواده وی، با اشاره به کمال زن و مرد گفت: سوالی که در جامعه امروز مطرح است این است که «زن برتر است یا مرد؟»؛ این پرسش غلط در فرهنگ غربی وجود دارد و چون پرسشی غلط است هر جوابی به آن نیز غلط خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: زن و مرد دو عنصر مخالف نیستند بلکه دو عنصر مکمل هم هستند، این دو عنصر با هم انسانیت را تکمیل می‌کنند و در این راه هر  یک مسؤولیتی را به عهده دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به این موضوع در فرهنگ وحیانی بیان داشت: در فرهنگ وحیانی وقتی به این موضوع رسیدگی می‌کنیم، برداشت من این است که نقش آفرینی زن، مربی گری و تربیت است و مرد نقش رهبری و هدایت را دارد، مرد جامعه را به وسیله ابزارهای مدیریتی مدیرییت می‌کند و زن تربیت و مربی‌گری می‌کند.

 

متولی حوزه علمیه امام رضا(ع) با تاکید بر نقش زنان در تاریخ اظهار کرد: پیامبران همه یک یا چند زن در کنارشان قرار داشتند، که پیامبران رهبری جامعه را بر عهده داشتند و زنان نقش تربیتی داشتند، در کنار حضرت موسی مادر و خواهرش بودند، در کنار حضرت عیسی هم مادرش، در روزگاری که هیچ مردی لیاقت پدری یک پیامبر را نداشت و این زن تنها زن شایسته برای پرورش پیامبر بودند.

 

وی تصریح کرد: در کنار پیامبر(ص) نیز اینگونه بود، اولین کسی که به ایشان ایمان آوردند حضرت خدیجه(س) بودند، اولین شهیده زن بودند، اول مهاجر یک زن بودند و حضرت زهرا(س) دوشادوش پیامبر و درکنار ایشان همچون مادری دلسوز بودند، در کنار امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و تمامی اهل بیت(ع) همین طور بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رشاد ادامه داد: ما شاهد حضور زنان در کنار چهره‌های بزرگ و رهبران تاریخ اسلام هستیم که همواره نقش مهمی دارند، اگر این زنان نبودند هیچ پیامبری در دامان این بزرگواران تربیت نمی شد./827/پ202/ب5

ارسال نظرات