۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۳۰۶۹۱
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی:

رویکرد دولت در معرفی وزیر علوم به تداوم بی ثباتی در این وزارتخانه دامن می زند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: دولت با معرفی این گزینه عملاً رویکرد گذشته خود در معرفی وزرای علوم را ادامه می دهد و به تداوم بی ثباتی در این وزارتخانه دامن می زند.
بسيج دانشجويي

امیر قربانی پور، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به گزینه پیشنهادی جدید دولت برای تصدی وزارت علوم گفت: دولت با معرفی این گزینه عملاً رویکرد گذشته خود در معرفی وزرای علوم را ادامه می دهد.

 

وی با اشاره به سوابق و رزومه احمدی آشتیانی، افزود: گزینه جدیدی که دولت برای تصدی وزارت علوم معرفی کرده، فردی است که در مواضع خود اعلام کرده است اعتقادی به حضور بسیج در دانشگاه ها ندارد و به بیان ما قطعاً اعتقادی به حضور هیچ یک از تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها ندارد.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: امروز فضای دانشگاه ها به شدت نیاز به ثبات دارد و باید رشد علمی ای که در سال های اخیر شاهد آن بودیم ادامه پیدا کند در حالی که امروز شاهد این رشد فزاینده نیستیم و نسبت به سال گذشته با کاهش رشد علمی مواجه شده ایم و متأسفانه انتصاب سرپرست ها و معرفی گزینه های دولت هیچگونه ثباتی را در این وزارتخانه ایجاد نکرده است.

 

قربانی پور تأکید کرد: شاخصه مهمی که در انتخاب یک مدیر برای وزارت علوم بسیار حائز اهمیت است، توجه به تربیت در کنار آموزش است و عنوان آموزش و پرورش که برای یکی از وزارتخانه ها استفاده می شود باید در وزارت علوم هم لحاظ شود و ما آموزش بدون پرورش در دانشگاه ها را نتیجه بخش نمی دانیم.

 

وی گفت: با توجه به روندی که دولت در معرفی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم داشته، به نظر می رسد آن چه مدنظر قرار دارد این است که مجلس تا جایی جلو رود که خسته شده و به اجبار به یک گزینه رأی دهد.

 

قربانی پور در پایان تصریح کرد: پیش بینی ما این است که مجلس به آقای احمدی آشتیانی رأی نخواهد داد و متأسفانه باز هم شاهد بی ثباتی در وزارت علوم خواهیم بود./820/ت302/ب5

 

 

ارسال نظرات