۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۳۰۷۴۴
نماینده مردم آمل در مجلس:

وزیر پیشنهادی علوم نمی تواند نظر مثبت نمایندگان را جلب کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی رییس جمهور به مجلس گفت: در مجلس شناختی از وزیر پیشنهادی علوم وجود نداشته و آن هایی که هم ایشان را می شناسند نظر مثبتی ندارند که مشخص است گزینه پیشنهادی دولت نمی تواند رای بیاورد.
يوسفيان ملا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگارانبا بیان این که اصل انتخاب وزرا از اختیارات خاص رییس جمهوری بوده که خودش انتخاب و پیشنهاد می دهد، گفت: این که رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی داده شود از اختیارات مجلس شورای اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که ما در ایران اسلامی حزبی که دولت و پارلمان را گره بزند نداریم، افزود: برای معرفی وزرای پیشنهادی از سوی دولت به مجلس باید رایزنی صورت گیرد.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ادامه داد: رییس جمهور تنها پیشنهاد دهنده و مجلس تصویب کننده است که اگر رایزنی شود می تواند بسیار اثرگذار باشد.

 

یوسفیان ملا با بیان این که آقای رییس جمهور می توانست همین گزینه معرفی شده را چند روز قبل از معرفی به مجلس بفرستد تا ببینند این فرد از چه جایگاهی برخوردار است، تصریح کرد: این امر به مراتب بسیار بهتر بود تا این که فرد معرفی شده و رأی نیاورد که اتفاقات و حرف ها زده خواهد شد.

 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با تاکید بر این که انتظار مجلس بر این بود تا آقای رییس جمهور استمزاجی انجام می داد، گفت: اگر نمی شد با همه نمایندگان رایزنی شود در صحن علنی مجلس از کمیسیون ها حرف شنوی دارند که برای معرفی وزیر پیشنهادی حداقل با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رایزنی می کردند.

 

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، ادامه داد: رایزنی با مجلس به مراتب بهتر بود تا این که به طور ناگهانی فرد معرفی شده و نمایندگان مجلس در همان روز معرفی وزیر پیشنهادی از سوی دولت تازه متوجه شوند چه کسی معرفی شده است.

 

وی گفت: آقای رییس جمهور در دفعات گسترده می تواند فردی را معرفی کند و مجلس هم می تواند فرد معرفی شده را رد کند که نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: آقای رییس جمهور می خواهد طوری به مردم الغا کند که من چندین وزیر پیشنهادی برای یک وزارتخانه معرفی کنم، اما مجلس رای نداده است.

 

یوسفیان ملا افزود: در مجلس شناختی از وزیر پیشنهادی علوم وجود نداشته و آن هایی که هم ایشان را می شناسند نظر مثبتی ندارند که مشخص است گزینه پیشنهادی دولت نمی تواند رأی بیاورد.

 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با تاکید بر این که من حتی نگرانم آقای احمدی آشتیانی به اندازه آقای نیلی هم رای نیاورد، گفت: کار دولت کارشناسی شده نبوده و انتظار ما این بود یک دقت نظر و توجهی در این راستا صورت می گرفت./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات