۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۳۰۸۸۶
امام جمعه سمنان:

سوابق آمریکا سرشار از دسیسه علیه ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان گفت: نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی سندی بر عزت ایران اسلامی و ذلت آمریکا در مقابل اراده رهبر و ملت ماست.
نماينده ولي فقيه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به ارسال نامه اوباما به رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشت: این اقدام آمریکایی‌ها انسان را به یاد ماجرای "دم خروس و قسم حضرت عباس" می‌اندازد، آنها مرتب از تحریم‌ها سخن می‌گویند و بحث گزینه‌های مختلف را مطرح می‌کنند، از سویی برای مقامات ما نامه می نویسند و دست همکاری دراز می‌کنند.

 

وی با اشاره به این‌که رییس جمهور آمریکا در طول شش سال اخیر چهارمین بار است که برای حضرت آیت الله خامنه‌ای نامه ارسال می‌کند، تصریح کرد: سه نامه پیشین اوباما همراه با لحنی تهدید‌آمیز بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتنایی بدان نکردند، اما در نامه اخیر رییس جمهور آمریکا لحنی ملایم به‌کار برده است، به این آرزو که رهبر مقتدر و مدبر ما به نامه او پاسخ بدهد.

 

خطیب نماز جمعه سمنان خاطر نشان کرد: نباید از یاد ببریم که آمریکا شیطان بزرگ است و سوابق آنها در برابر ملت و کشور ما نشان می‌دهد که هر عمل آنها با دسیسه‌ای شیطانی همراه بوده و نفعی برای ایران اسلامی ندارد، امروز نیز بی‌شک از ارسال این نامه هم نیتی شیطنت‌آمیز را دنبال می‌کنند.

 

مسلمانان در مقابل هتک حرمت مسجد الاقصی ساکت ننشینند

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز سمنان با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و سکوت برخی کشورهای مسلمان در مقابل اهانت اخیر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به‌عنوان نخستین قبله مسلمانان گفت: متأسفانه هر روز شاهد جنایات جدیدی از این رژیم کودک کش هستیم و آمریکای جنایتکار نیز همچون سربازی محافظ از اقدامات ضد انسانی اسرائیل حمایت می‌کند.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی در 51 روز تجاوز وحشیانه خود از زمین هوا به مردم بی‌دفاع در محاصره و مظلوم غزه بیش از 13 هزار فلسطینی را شهید یا مجروح کرد، افزود: امروز نیز این رژیم کودک‌کش در میان سکوت مدعیان جهانی حقوق بشر و دولت‌های به اصطلاح مسلمان به هتک حرمت مقدسات اسلامی و کشتار مردم کرانه باختری مشغول است.

 

وی با تأکید بر لزوم شکل‌گیری حرکت‌های ضداسرائیلی در جهان اسلام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار و تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از همه جریانات و گروه‌هایی که در راه نابودی رژیم کودک کش اسرائیل فعالیت می‌کنند از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نیست./977/پ202/ب3

ارسال نظرات