۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۲۳۱۳۹۶
آیت الله اراکی:

انقلاب اسلامی زیر بار خواسته‌ دشمنان نمی‌رود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر ایستادگی و پایداری در برابر دشمنان و آمریکا گفت: انقلاب اسلامی باید مراقب باشد زیر بار خواسته های دشمنان اسلام نرود زیرا تاریخ نشان داده هر کشور اسلامی در سلطه آن ها قرار گرفته خوار و ذلیل شده است.
آيت الله اراکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امشب در نشست ماهانه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به بیان مسائلی در رابطه با وحدت جامعه اسلامی پرداخت.
 
آیت الله اراکی توجه به ترویج بیشتر جریان انقلاب با ابعاد متفاوتی که داشت را مهم ذکر کرد وگفت: انقلاب اسلامی ایران یک جریان با ابعاد بزرگ است که امام راحل پایه گزار این جریان بود و توجه به ترویج ابعاد این انقلاب تا حدی زیاد است که یکی از سران دشمنان انقلاب این اتفاق را یک زلزله در جهان دانسته است.
 
وی به آیات قرآن و روایات متعددی برای پی بردن به اهمیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در آیات قرآن و روایات متعددی وجود دارد که می گوید در آینده قومی می آیند که در راه خدا پایدارند و پیامبر(ص) در پاسخ به سؤالی که درباره این قوم شد به سلمان فارسی اشاره کرد و این اقوام را به سلمان نسبت داد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مشخصه اصلی ایمان را همراهی همیشگی با رسول خدا(ص) بیان کرد و اظهار داشت: عدم پایداری در برابر مشکلات یک مشخصه اصلی برای رویگردانی از دین است که قرآن می فرماید بترسید از اینکه بعد از ایمان کافر شوید و پیمان شکن شوید که به عنوان عمده ترین مشکل جامعه اسلامی بیان شده است زیرا رویگردانی از دین باعث ایجاد شکافی در جامعه اسلامی می شود.
 
آیت الله اراکی تفسیر قرآن از ایمان را پیمان اطاعت از رهبر دینی و پیروی از این رهبر ذکر و تصریح کرد: نشانه اصلی ایمان اطاعت و پیروی از رهبر است و کسی که از این دو نشانه خالی باشند از مومنان خارج می شوند و به آن ها منافق می گویند.
 
وی مشکل اصلی جامعه اسلامی را شکستن پیمان دانست و تاکید کرد: کسی که پیمان را می شکند نه تنها به خود ظلم می کند بلکه به جامعه و روح جمعی ظلم کرده و قرآن کریم پیمان شکنان را منافق خوانده است و منافقان باید کشته شوند اما قرآن راهی برای بازگشت گذاشته است ولی می فرماید زمانی می رسد که جایی برای اشتباه وجود ندارد.
 
نماینده سابق رهبری در اروپا شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند که منظور از کوفه منافقان دوران است را یک الهام الهی ذکر کرد و ابراز داشت: این شعار برخاسته از این مفهوم قرآنی است که ما دیگر پیمان شکنی را تکرار نمی کنیم و این رویش جدید که شکل گرفته است ویژگی هایی دارد که قرآن می فرماید در دورانی می آید که دیگر نفاق جایی ندارد و به دوران امام زمان(عج) اشاره دارد.
 
آیت الله اراکی با تاکید بر ایستادگی و پایداری در برابر دشمنان و آمریکا گفت: انقلاب اسلامی باید مراقب باشد زیر بار خواسته های دشمنان اسلام نرود زیرا تاریخ نشان داده هر کشور اسلامی در سلطه آن ها قرار گرفته خوار و ذلیل شده است.
 
وی به پایان رسیدن دوران نفاق اشاره کرد و افزود: مسلمانان بدانند منافقان تلاش می کنند با ایجاد رعب از پایداری مسلمانان کم کنند و بوسیله ایجاد تفرقه اتحاد مسلمانان را با خدشه روبرو میکنند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قم و هیئت های قم را پرچم دار انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: دشمن به بوسیله تربیت مرجع انگلیسی توطئه می کند و با به بیراهه بردن هیأت های مذهبی در قم برای براندازی انقلاب تلاش می کند بنابراین هیأت های مذهبی باید مراقب باشند در مقابل توطئه های دشمن آگاه بوده و با آن ها مبارزه کنند.
 
آیت الله اراکی به اهمیت وحدت جامعه اسلام اشاره کرد و گفت: مذهب تسنن یکی از بدنه های اسلام است تنها با اختلاف نظری که با شیعه دارد از اصل فاصله گرفته است و جامعه شیعی باید تلاش کند که این فاصله را کم کنند و تسنن را به شیعه نزدیک کنند تا در راه امام زمان (عج) قرار گیرند نه این که به وسیله ایجاد تفرقه دشمن به کشتن یکدیگر نزدیک شویم.
 
وی  حرکت در راه ائمه معصومین(ع) و مراجع را مسیری روشن برای ماندن در خط اصلی و وحدت اسلامی ذکر و تصریح کرد: اگر شیعیان در تمام کار ها پیرو اهل بیت(ع) باشند در راستای هدف آن ها تلاش می کنند و یکی از اهداف و ویژگی های اصلی ائمه در اختیار تمام امت بودن است و از اهل تسنن هم دوری نمی کردند همان گونه که در خانه امام صادق(ع) بر روی همه باز بود؛ بنابراین ماندن در راه اهل بیت کشتی اسلام را به منزل می رساند.
 
آیت الله اراکی در پایان به مراقب مسلمانان در برابر فتنه های دشمنان اشاره و خاطر نشان کرد: انگلیس با حمایت مستقیم و توسط کشور های عربی سعی در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دارد و باید مراقب بود که ما با اشتباه های خودمان در این دام قرار نگیریم./1322/پ201/س
ارسال نظرات