۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۳۱۴۷۶
با حضور امام جمعه فارسان برگزار شد؛

همایش مشترک ائمه جمعه، جماعات و فرماندهان بسیج شهرستان فارسان

خبرگزاری رسا ـ همایش مشترک ائمه جمعه، جماعات، فرماندهان بسیج و هیئت امنای مساجد شهرستان فارسان، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان در سالن اجتماعات سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه فارسان در همايش مشترک ائمه جماعات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همایش مشترک ائمه جمعه، جماعات، فرماندهان بسیج و هیئت امنای مساجد شهرستان فارسان، روز گذشته، با حضور حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان در سالن اجتماعات سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، ضمن تشکر از فعالیت های مبلغان و روحانیان این شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی، نقش آن ها در ترویج معارف اسلامی را غیر قابل انکار خواند و اظهار داشت: تکمیل فعالیت های روحانیان در شهرستان با بسیج است.
 
امام جمعه فارسان با اشاره به فلسفه تشکیل این چنین نشست های مشترک، دغدغه امور فرهنگی را مهم ترین هدف این نشست ها بیان و تصریح کرد: اگر امروز برای چنین نشست ها و طرح هایی هزینه های بسیاری صورت می گیرد، به خاطر امور نظامی و دفاعی نیست؛ چرا که کشور به مدد پیشرفت های نظامی و دفاعی و دلاورمردی های دوران هشت سال دفاع مقدس از لحاظ سخت افزاری در بالاترین جایگاه ها قرار دارد.
 
این مقام مسؤول به نگرانی و دغدغه های مکرر رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگی از سالیان گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ به روش، رفتار، برخوردها، باورها و اعتقادات مردم مربوط است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان با تأکید بر این که از منظر رهبر معظم انقلاب، کار فرهنگی یعنی اسلامی کردن روش ها و برخوردها، خاطرنشان کرد: بکوشیم آداب ها و سنت های خود را قرآنی کنیم که اگر این شد، فرهنگمان نیز اسلامی می شود.
 
وی با تأکید بر این که باید اعتقادات، علم و هنر ما منطبق بر سیره اهل بیت(ع) شود و این نیاز به بررسی راهکارها دارد، ابراز داشت: نماز، مبنا و اساس فرهنگ اسلامی است و تا نمازمان درست نشود، فرهنگمان نیز اصلاح و اسلامی نخواهد شد.
 
حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به این که مسجد سنگر است و نماز نیز در رأس امور مسجد قرار دارد، افزود: پیامبر گرامی اسلام نیز همه فعالیت های خود را از مسجد شروع کرد؛ بنابراین بکوشیم که مساجد شهرستان فعال و پویا شود؛ چراکه هیچ مکانی نمی تواند جای مسجد را برای تربیت انسان پر کند.
 
امام جمعه فارسان با بیان این که در فعال کردن مساجد، همه گروه ها و افراد مسؤولیت دارند، اظهار داشت: همه متولیان امور مسجد باید وارد میدان شوند و در جهت جذب و تشویق جوانان به مسجد برنامه ریزی کنند که در این میان، استفاده از ابزارهای تشویقی بسیار مؤثر خواهد بود.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر نیز از مسجد نشأت می گیرد، خاطرنشان کرد: از آن جایی که در مرحله نخست باید امر به معروف در جامعه نهادینه شود تا منکرات به فراموشی سپرده شود؛ بنابراین نماز که برترین معروف است، باید به بهترین شکل در مساجد احیا شود.
 
رییس حوزه علمیه شهرستان فارسان با بیان این که اگر نماز اول وقت در شهر و مساجد به صورت گسترده اقامه شود، بسیاری از منکرات رخت بر خواهد بست، تصریح کرد: روحانی محور همه فعالیت های مسجد است و پایگاه های بسیج، پیشانی امور فرهنگی؛ بنابراین همه باید با اتحاد و انسجام، در جهت فعال کردن امور مسجد وارد میدان شوند.
 
حجت الاسلام جمالی زاده همچنین با اشاره به دستاوردهای حادثه کربلا، شور و شعور حسینی را مهم ترین این دستاوردها برشمرد و گفت: متأسفانه امروزه بیشتر به شور حسینی که همان گریه کردن و سینه زدن است توجه می شود، در حالی که شعور حسینی که همان محتوای قیام کربلا است باعث رشد و تربیت انسان می شود و نباید از آن غافل بود.
 
وی با بیان این که شور حسینی به تنهایی ارزشی ندارد، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که در حادثه کربلا نیز کوفیان شور حسینی داشتند اما از شعور حسینی بی بهره بودند و همین عاملی برای لغزش آن ها و فاصله گرفتن از حسین زهرا(ع) شد.
 
امام جمعه فارسان با تأکید بر این که مسجد، شعور انسان را ارتقا می دهد، افزود: نماز جماعتی که در مسجد و به محوریت روحانی برگزار می شود، فهم و شعور انسان را افزایش می دهد و این یکی از ضروریات امروز جامعه ما است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان با بیان این که مسجد مهم ترین مکان معرفت افزایی است، بر استفاده از فرصت های این نظام تأکید کرد و ابراز داشت: مسجد محل حضور عموم مردم است؛ بنابراین باید زمینه حضور همه افراد در مساجد فراهم شود.
 
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این طرح، بر پیشرفت و اعتلای فرهنگ و معارف اسلامی در جامعه تأکید کرد./9457/پ202/ب
ارسال نظرات