۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۳۱۶۴۹
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌ کاشان:

بسیج سرباز ولایت و متعلق به همه ملت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان بسیج را بازوی ولایت و بسیجیان را سربازان شجاع و پا به رکاب ولایت فقیه اعلام کرد و گفت: بسیج تابع هیچ حزب، جریان و گروه سیاسی نیست و متعلق به همه ملت است.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احسان الله محمدی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان ظهر امروز در آستانه هفته بسیج در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک هفته بسیج گفت: سی و ششمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین را در حالی گرامی داریم که بسیج در اوج شکوفایی و قدرت و بهترین روزهای خود قراردارد.

 

وی ریشه بسیج را ریشه قرآنی دانست و گفت: براساس آیه 40 سوره مبارکه توبه دستور قرآن است که مسلمانان از کوچک و بزرگ با همه اموال و جان خود باید آماده مجاهده در راه خدا باشند.

 

حجت الاسلام محمدی بسیج را نهادی تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب دانست و هدف از تشکیل بسیج را نگهبانی از انقلاب اسلامی، دستاوردهای آن، جهاد در راه خدا و گسترش حاکمیت خدا در جهان اعلام کرد.

 

وی همچنین بسیج را بازوی ولایت و بسیجیان را سربازان شجاع و پا به رکاب ولایت فقیه اعلام کرد و گفت: بسیج تابع هیچ حزب، جریان و گروه سیاسی نیست، از این رو بسیج متعلق به همه ملت و سربازان ولایت فقیه است.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان یادآورشد: بسیج مبنای قرآنی دارد و قرآن خطاب به مسلمانان می فرماید وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ، بنابراین مقدسات و ایدئولوژی اسلامی ایجاب می کند با تشکیل بسیج عمومی در مقابل خطراتی که اسلام را تهدید می کند به شکل منطقی و شیوه صحیح برخورد شود.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: یکی از اصول پیشگیری، آمادگی برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی از سوی دشمن است که باید این آمادگی و دفاع به شکل شایسته ای انجام شود.

 

وی در ادامه از معنویت، ایمان به خدا و اعتقاد قلبی به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه ها و ویژگی های بسیج نام برد و اطاعت پذیری و اطاعت از ولی فقیه، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب و ارزش های شهدا و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردمی بودن روحیه شهادت طلبی و غیرت دینی همراه با شجاعت و حسن خلق از دیگر ویژگی های بسیج اعلام کرد.

 

وی در ادامه حضور مردم در صحنه را مهم ترین ویژگی ملت ایران اعلام کرد و با اشاره به این که چنین ویژگی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد یاد آورشد: کشورهای غربی مدعی نظام های لیبرال دموکراسی توان آوردن مردم را به صحنه ندارند و در انتخابات این کشورها و آمریکا کمترین حضور مردمی را شاهد هستیم.

 

به گفته وی حضور کم رنگ مردم آمریکا و غرب در صحنه های مختلف اجتماعی از جمله انتخابات و اعتراضات مردمی در نظام های سرمایه داری غرب، بیانگر افول و زوال قدرت پوشالی آمریکا و دنیای استکباری است که مردم این کشور از دولتمردان خود نا امید شده اند.

 

لازم به توضیح است پنجم آذرماه سالروز تاسیس بسیج مستضعفان به فرمان امام (ره) در سال 58 است که از به همین مناسیت 30 آبان ماه الی 6 آذرماه هفته بسیج نامگذاری شده است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات