۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۳۲۲۳۴
فرمانده سپاه عاشورا:

فرهنگ بسیج برگرفته از نهضت و مکتب عاشوراست

خبرگزرای رسا ـ سردار کریمیان گفت: فعالیت‌های بسیج در امتداد محرم و عاشورا بوده و در راستای الگوگیری از این واقعه است.
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای اداری شهرستان شبستر با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: جانفشانی بسیج در آن دوران دشمنان نظام اسلامی را ذلیل کرد.


وی با تأکید بر این‌که فرهنگ بسیج برگرفته از مکتب عزت و آزادگی حضرت سیدالشهداست، خاطرنشان کرد: بسیج مقتدایش را مولا علی(ع) و خود را فرزند عاشورا می‌‎داند، به همین دلیل فعالیت‌های بسیج در امتداد محرم و عاشورا بوده و در راستای الگوگیری از این واقعه است.


سردار کریمیان با بیان این‌که مأموریت بسیج تنها در دوران دفاع مقدس خلاصه نشد، گفت: اقدامات و حضور بسیج در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، تربیت علمی و اخلاقی الگویی برای دیگر کشورهای منطقه برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان اسلام تبدیل شده است.


فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که 46 کشور عراق را در حمله به ایران ترغیب و حمایت کردند، خاطرنشان کرد: دشمن فکر آن را نمی‌کرد که جوانان غیرتمند آذربایجان با طی مسافت 1200 کیلومتر، خودشان را به نقاط مرزی غرب در شلمچه، سوسنگرد، اروندکنار و خرمشهر خواهند رساند تا از کیان این سرزمین اسلامی حفاظت کنند.


وی به پشت سرگذاشتن هشت سال دفاع مقدس و حضور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی بسیج اشاره کرد و افزود: عدالت‌محوری و مبارزه با فرهنگ غرب از اهداف بسیج است که نیاز به پرورش نیروهای مخلص دارد، در حقیقت برای مقابله با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام نیاز به نیروهای مؤمن، بابصیرت و مخلص بسیجی داریم.


سردار کریمیان تصریح کرد: آنچه توانست ایران را در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی سرآمد کند، داشتن روحیه بسیجی در مردم است که امروزه شاهد اجرای موفقیت‌آمیز اقتصاد مقاومتی هستیم، چنانگه پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا(س) با طراحی مهندسان ایرانی با پیش‌بینی عمر 500 ساله توسط قرارگاه خاتم در حال ساخت است.


وی با اشاره به ورود تخصصی بسیج در حوزه‌های مختلف سازندگی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و تکنولوژیکی افزود: بسیج در حوزه آمادگی رزمی و جهادی نیز در بالاترین سطح قرار دارد و تحت فرماندهی فرمانده کل قوا آمادگی تاکتیکی خاصی در بسیج انجام می‌شود.


فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که بسیج متعلق به شخص یا سازمان خاصی نیست و سپاه پاسداران طبق فرمان امام راحل متولی امر فرهنگ بسیج شد تا این فکر و اندیشه در جامعه ترویج یابد، گفت: هم اکنون 22 عنوان بسیج اقشار در استان با سازماندهی بسیجیان در رده‌های مختلف فعال هستند./935/پ203/ب

ارسال نظرات