۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۳۲۲۹۷
استاندار خوزستان خبرداد؛

لغو پرداخت عوارض زائران حسینی در گذرگاه های مرزی

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان در جلسه شورای عتبات عالیات خوزستان گفت: پرداخت عوارض زائران حسینی در طول روزهای اربعین حسینی در گذرگاه های مرزی این استان لغو شد.
عبدالحسن مقتدايي، استاندار خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه شورای عتبات عالیات، با حضور فرمانداران شهرستان های مرزی و نهادهای فرهنگی و اجرایی خوزستان روز گذشته در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، با اشاره به نزدیک شدن مراسم زیارت اربعین حسینی گفت: در جلسه با فرمانداران شهرستان های دشت آزادگان، آبادان، اهواز و خرمشهر مقرر شد تا پرداخت عوارض از سوی زوار در طول روزهای اربعین حسینی در گذرگاه های مرزی لغو شود.

وی افزود: خرمشهر و شادگان به عنوان شهرستان های معین برای پشتیبانی مناطق مرزی شناسایی شدند.

مقتدایی جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه و تقویت خدمات رسانی ها را هدف اساسی تشکیل ستاد شهرستان های معین عنوان کرد.

احداث جاده 22 کیلومتری جهت روان سازی حرکت زوار

بر اساس این گزارش، احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان، با اشاره به برگزاری جلسه های بازنگری و ارزیابی ارائه خدمات رسانی سال های گذشته اظهارداشت: هدف از برگزاری این جلسه ها بررسی نقاط قوت و ضعف نهاد های خدمت رسان به زوار و برطرف سازی آسیب های سال های گذشته است.

وی گفت: بر اساس جلسه هفدهم مهرماه با آیت الله موسوی جزایری، شورایی با محوریت سازمان حج و زیارت خوزستان تشکیل و راه های خدمات رسانی در گذرگاه های چذابه و شلمچه در دستور کار قرار گرفت.

سیاحی افزود: خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی ذکات سالیانه مسؤولان و نهاد های فرهنگی خوزستان است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: جاده ای به طول 22 کیلومتر به وسیله راه سازی خوزستان جهت روان سازی حرکت زوار در حال احداث است.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیت های فرهنگی این نهاد در طول ماه محرم گفت: جهت پاسخگویی به نیازهای فرهنگی زائران نیروهایی را در گذرگاه های چذابه و شلمچه قرار دادیم.

وی افزود: بسته هایی فرهنگی شامل کتاب های ادعیه و نیایش در اختیار زائران عتبات عالیات قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام بلک بیان داشت: از هر نوع مشارکتی برای ایجاد کتابخانه های سیار در مناطق مرزی و گذرگاه های چذابه و شلمچه استفاده خواهد شد.

تجهیز کادر پزشکی مستقر در گذرگاه های مرزی به دو فروند بالگرد

بر اساس این گزارش علی خدادادی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در این جلسه با اشاره به آمادگی کامل برای استقبال از مراسم اربعین حسینی اظهارداشت: دو فروند بالگرد در اختیار کادر پزشکی مستقر در گذرگاه ها قرار خواهد گرفت.

وی نصب چادرهای 240 متری، ایجاد 3 پست های امدادی، 3 دستگاه آمبولانس و درمانگاه های اضطراری را از دیگر خدمات ارائه شده در گذرگاه های چذابه و شلمچه برشمرد.

نصب 10 دستگاه عابر بانک در گذرگاه های مرزی

در پایان این جلسه حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد عتبات عالیات خوزستان با اشاره به آمادگی مردم این استان در برگزاری با شکوه مراسم اربعین حسینی گفت: ظرفیت های بزرگی در نهاد های مردمی وجود داشته و باید از این ظرفیت ها در جهت پشتیبانی از این مراسم بهره گرفت.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد تا 10 دستگاه عابر بانک جهت خدمات رسانی به زائران به وسیله بانک ملی شهرستان های مرزی در گذرگاه قرار داده شود./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات