۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۳۲۳۲۴
رییس سازمان پدافند غیر عامل:

جنگ اطلاعات بخشی از جنگ سایبری است

خبرگزاری رسا ـ جلالی گفت: جنگ از حوزه های نظامی به حوزه های علمی و دانشگاهی ورود کرده و تمامی نظریه های جنگی بر مبنای مباحث علمی و جدید در دانشگاه‌ها طراحی می شود.
 سازمان پدافند غير عامل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل عصر امروز در همایش پدافند غیرعامل در تبریز با تأکید بر این‌که باید با مهندسی تهدید شناسی، تهدیدات را از حالت حسی، نسبی و کیفی به حالت کمی و قابل اندازه گیری و قابل ورود تبدیل کرد، گفت: تهدیدشناسی در حوزهای تخصصی یکی از ضروریات کشور است.


جلالی مصونیت بخشی، بی اثر کردن تهدیدات و آسیب ناپذیرسازی کشور را از مباحث مهم در حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: ضروری است با استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها و نخبگان علمی به صورت تخصصی به حوزه ها و بخش های مختلف پدافند غیر عامل وارد شویم.


وی با تأکید بر شناخت تخصصی تهدیدات، تولید و بکارگیری عملیات علمی و تخصصی پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: باید تهدیدات را به صورت هوشمندانه شناسایی و از فرصت های به وجود آمده حداکثر استفاده را برد و تهدیدات را مدیریت و کنترل کرد.


رییس سازمان پدافند غیرعامل همچنین در دیدار با رؤسای دانشکده های دانشگاه تبریز با بیان این‌که دانش پایه اصلی، پدافند غیرعامل است، گفت: هر فناوری به نوبه خود یک نوع فرصت، خدمت، توانمندی و تهدید است که نباید در کنار بهره مند شدن از فرصت ها از تهدایدات آن غافل شد.


وی رشد تکنولوژی و فناوری را ابزاری برای تهدید سایر کشورها توسط کشور سازنده دانست و تصریح کرد: امروزه جنگ اطلاعات بخشی از جنگ سایبری است که ضروری است دانشگاهیان با تسلط و اشراف به علوم روز برای کاهش تهدیدات و مدیریت آن کاری علمی و عملی انجام دهند.


جلالی با بیان این‌که جنگ از حوزه های نظامی به حوزه های علمی و دانشگاهی ورود کرده و تمامی نظریه های جنگی بر مبنای مباحث علمی و جدید در دانشگاه‌ها طراحی می شود، افزود: منشا تولید قدرت در جهان دانش است، جنگ ها در دانشگاه‌ها نظریه پردازی، مدیریت و کنترل می شوند و دانشگاهیان سربازان این عرصه هستند.


رییس سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر ورود نخبگان دانشگاهی به مباحث نظامی و پدافندی گفت: با تلاش و جهاد علمی خواهیم توانست از فناوری های روز دنیا بهره برداری هوشمندانه داشته تا جایی که تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و از آن بهره مند شد.


گفتنی است، در پایان این همایش در راستای ایجاد و گسترش همفکری و همکاری های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه تبریز با سازمان پدافند غیرعامل تفاهم نامه همکاری امضا شد، این تفاهم نامه با هدف افزایش همکاری های مشترک در زمینه های مشاوره، پژوهش، آموزش و تبادل تجارب و اطلاعات علمی منعقد شده است.


اجرای طرح های پژوهشی کاربردی با حمایت اداره کل پدافند غیر عامل، برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی علمی، حمایت مالی از طرح های پژوهشی و پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری مرتبط با موضوع پدافند غیرعامل توسط اداره کل پدافند غیرعامل، برگزاری همایش ها و نشست های علمی و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و تشکیل اتاق فکر پدافند غیر عامل در دانشگاه تبریز از جمله زمینه های همکاری طرفین خواهد بود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات