۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۲۴۳۰
مولوی سلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با رسا:

تعامل رسانه‌ای اهل‌سنت و تشیع عامل مهمی‌ در وحدت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که همبستگی میان رسانه‌ها و علمای جهان اسلام باید در همه زمینه‌های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی صورت پذیرد، گفت: برداشت و قرائت انحرافی افراطی‌ها بدون هیچ‌گونه بهره‌گیری از استاد عالمی به وجود آمده و با پشتیبانی مالی از کشورهای غربی به دنبال در خطر انداختن امنیت کشورهای منطقه هستند.
مولوي نذير احمد سلامي

مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، که در حاشیه برگزاری این کنگره انجام شد، ضمن تقدیر از برگزاری کنگره در راستای آگاهی افزایی و اتحاد علمای اسلام، خواستار تعامل هرچه بیشتر رسانه‌ها و علمای شیعه و اهل‌سنت شد.

 

مولوی سلامی در پاسخ به سؤالی درباره راهکارهای غیر نظامی مقابله با تکفیری‌ها گفت: اگر رسانه های دینی شیعه و اهل‌سنت در پوشش اخبار دینی و حوزوی با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند، وحدت و اتحاد بیشتری میان امت‌های اسلامی به وجود می‌آید و بسیاری از مشکلات و دشمنی‌های به وجود آمده حل خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از بهانه‌های افراطی‌هایی همچون گروهک موسوم به داعش احقاق حقوق اهل‌سنت است که هم‌بستگی میان رسانه‌ها و علمای شیعه و سنی، این بهانه را از تکفیری‌ها گرفته و در رفع مشکلات تأثیر بسزایی دارد.

 

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که رسانه ملی باید بهای بیشتری به پخش احکام شرعی و اذان اهل‌سنت در مناطق سنی نشین بدهد، خاطرنشان کرد: اهل‌سنت در ماه رمضان بر خلاف شیعیان با غروب آفتاب افطار می‌کنند و این می‌طلبد که حتی الامکان در ماه رمضان اذان اهل‌سنت نیز از رسانه‌ها پخش شود.

 

مولوی سلامی با تأکید بر این‌که همبستگی میان رسانه‌ها و علمای جهان اسلام باید در همه زمینه‌های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی صورت پذیرد، اظهار داشت: پخش احکام شرعی اهل‌سنت از اخبار ملی کشور می‌تواند اشتیاق اهل‌سنت ایران به روی آوردن ماهواره‌ها را کم کند.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما پیرامون میزان اهمیت و تأثیرگذاری کنگره جهانی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام ابراز کرد: حضور علمای مسلمان بلاد مختلف در این کنگره می‌تواند دیدگاه‌ها و همبستگی‌های کلانی در خصوص دشمنان اصلی و تفکرات افراطی ایجاد کند و به طبع، مریدان و مخاطبان ایشان نیز به سوی اتحاد و همبستگی جهانی مسلمانان سوق پیدا کنند.

 

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر این‌که «دیدگاه‌های افراطی و تکفیری از کجا نشأت گرفته است؟» اظهار داشت: گروهک‌هایی همچون داعش بیش از 70 سال است که به دنبال چنین برنامه‌ها و طرح‌هایی هستند؛ این عده با تحصیلات دانشگاهی و طلبگی به دنبال ترویج دیدگاهی هستند که با عمل هیچ قشری از مسلمانان منطبق نبوده و نخواهد بود.

 

وی در پایان گفت: برداشت و قرائت انحرافی افراطی‌ها بدون هیچ‌گونه بهره‌گیری از استادی عالم به وجود آمده و بسیاری از جوانان غربی را نیز به تفکرات خود جذب کرده‌اند؛ گروهک‌های تکفیری، نخست قصد داشتند در غرب، به ترویج افکار خود بپردازند که مسؤولان کشورهای غربی به جای مقابله، قول مساعدت و کمک مالی به آن‌ها داده تا این برنامه‌ها در کشورهای اسلامی و خاورمیانه اجرا و امنیت این منطقه دچار مشکل شود./997/پ202/ف

ارسال نظرات