۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۳۳۱۶۹
آیت الله اراکی هشدار داد؛

ترویج تشیع لندنی حربه خطرناک استکبار جهانی

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جنگ تمام عیار دشمن علیه تشیع گفت: ایجاد شیعه منحرف و تحت نظر استکبار، استراتژی خطرناک امروز آمریکا و انگلیس است؛ هیأت‌ها با هوشیاری نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.
آيت الله اراکي دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در دیدار مسؤولان هیأت خادم الرضا(ع) قم که شب گذشته در دفتر وی برگزار شد به تبیین ضرورت هوشیاری هیأت ها در مقابل دسیسه های دشمن پرداخت.

 

قم حرم اهل بیت است

 

بر اساس این گزارش، وی در ابتدای سخنان خود با تشکر از ابتکارهای هیأت خادم الرضا(ع)، قم را حرم اهل بیت(ع) خواند و گفت: باید به این روایات که ائمه طاهرین(ع) فرمودند، قم حرم اهل بیت(ع) است توجه ویژه ای داشت.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به روایتی مبنی بر این که « از قم مردی برمی خیزد، گروهی او را همراهی کرده و دعوت به دین خدا می کنند» اظهار داشت: این رجلی که روایت به آن اشاره شده، وجود مقدس امام خمینی(ره) است، این روایت نیز بر اهمیت این شهر می افزاید.

 

وی به تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در جهان اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل این که خودمان در متن و جریان این انقلاب بودیم، کمی از نتیجه ها و تأثیرات این انقلاب بر جهانیان غافل شده ایم، این انقلاب جامعه را عوض کرده است.

 

اشاره قرآن کریم به مردم ایران/ هدف انقلاب ایجاد یک جامعه جدید است

 

آیت الله اراکی با بیان این که انقلاب اسلامی منحصر به ایران نبوده و انقلاب جهان است، ابراز داشت: این سخنی است که خود دشمنان اسلام به زبان آورده اند، انقلاب ایران زلزله ای در جهان به پا کرد.

 

وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده، بیان داشت: در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که به مردم ایران اشاره دارد و سبب افتخار مردم ما است؛ قرآن خطاب به مسلمانان صدر اسلام می فرماید، ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر شما از دین خدا برگردید، بدانید در آینده خداوند قومی را بر می انگیزاند که آن ها خدا را دوست داشته و خداوند نیز آنان را دوست دارد.

 

آیت الله اراکی این ویژگی را منحصر در مردم ایران دانست و افزود: زمانی که این آیه نازل شد، مسلمانان از رسول اکرم(ص) پرسیدند که این قوم چه کسانی هستند، در این هنگام حضرت دست بر پشت سلمان گذاشت و فرمودند که قومی از تبار سلمان فارسی هستند؛ بنابراین این آیه اوصاف ایرانیان امروز را بیان می کند.

 

وی با اشاره به این مطلب که توطئه ها و هزینه های سنگین  دشمن برای خنثی کردن کار بزرگ کشور ایران است، عنوان داشت: بیش از 50 سال است که به صورت مداوم در حال جنگیدن با دشمنان اسلام هستیم، از اینجا معلوم می شود که امام خمینی(ره) و پیروانش کار بسیار بزرگی انجام دادند، هدف انقلاب ایجاد جامعه جدید و اسلامی است.

 

امکانات منطقه خاور میانه در دست آمریکا و اسرائیل است

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ایجاد جامعه جدید از سوی انقلاب اسلامی، یاد آور شد: به دلیل عرضه یک جامعه جدید توسط انقلاب، آمریکا و کشورهای استکباری از محدود شدن منافع خود هراس دارند.

 

وی با بیان این که سلطه گران در جهان انگشت شمارند، خاطرنشان کرد: این سلطه گران حتی بر آمریکا هم چنگ انداخته اند، هدف از تشکیل اسرائیل در منطقه، تحت نظر داشتن ایران و کشورهای این منطقه است.

 

آیت الله اراکی با اشاره به این مطلب که همه امکانات منطقه خاور میانه در اختیار آمریکا و اسرائیل است، تصریح کرد: در روزهای گذشته کشور عربستان، با هماهنگی آمریکا نفت های خود را به قیمت پایین فروخت تا به ایران و برخی دیگر از کشور ها ضربه بزند.

 

ایجاد تشیع منحرف و تحت نظر استکبار، استراتژی خطرناک امروز آمریکا و انگلیس است/ مرجعیت دینی رشته های دشمن را پنبه کرد

 

وی با اشاره به جنگ نرم آمریکا، در عرصه فرهنگی که سبب از بین بردن اساس شیعه می شود، گفت: خطرناک ترین مسأله در جنگ نرم دشمن، ایجاد یک تشیع منحرف و تحت نظر آمریکا است؛ این خطر بسیار جدی است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عرصه های ورود دشمن در ایجاد یک تشیع منحرف اشاره کرد و افزود: تشیع منحرف بدان معنا است که مرجع دینی از طرف دشمن تعیین شود، هیأت حسینی به واسطه دشمن ایجاد شود، مداح نیز بر اساس میل خودشان به انتخاب می شود، دشمن می داند که برای مبارزه با تشیع راهی غیر از این ندارند.

 

وی با بیان این مطلب که مرجعیت دینی تمام رشته های دشمن را پنبه کرده است، اظهار داشت: در عراق دیدیم که با یک فتوا از آیت الله سیستانی، داعش و گروه های تکفیری متزلزل شدند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خروج آمریکا از عراق را از سیاست های دشمن دانست و ادامه داد: برخی تصور می کنند که آمریکا از حضور در عراق پشیمان شده بود، در حالی که این تفکر اشتباه است، آمریکا برای تشکیل گروه تکفیری داعش، مدتی عراق را ترک کرد تا با درخواست مردم و دولت عراق به عنوان منجی، مجددا به عراق برگردد، این همان کاری است که آمریکا در جریان جنگ خلیج فارس با مردم عراق انجام داد.

 

وی با اشاره به قدرت نظامی ایران، ابراز داشت: ایران قدرت اول نظامی در منطقه بلکه در جهان را دارد، اگر روزی برسد که میان ایران و کشورهای استکباری مانند آمریکا جنگی رخ دهد، مسلما پیروزی با ایران خواهد بود؛ بنابراین با توجه به این که نمی تواند در جنگ نظامی پیروز شود، قصد جنگیدن از درون، با تشیع دارد.

 

آیت الله اراکی ایجاد تشیع منحرف و تحت نظر را استراتژی امروز آمریکا و انگلیس خواند و بیان داشت: تشکیل این تشیع به صورت نرم انجام می شود که بسیار خطرناک است.

 

هیأت ها با هوشیاری نقشه های دشمن را خنثی کنند

 

وی برای تشریح جنگ نرم دشمن به حادثه ای در عراق اشاره کرد و عنوان داشت: سال ها پیش در سامرا، شهر سنی نشین عراق، به یکی از مراجع خبر می رسد که شخصی هر روز در سرداب امام زمان(عج)، روضه حضرت زهرا(س) می خواند، از آن شخص پرسیدند که چرا در این شهر هر روز این روضه را می خوانی، او جواب داد که یکی از تاجرهای بغداد بانی شده که هر روز در این مکان روضه حضرت زهرا(س) بخوانم.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: آن مرجع قضیه را از تاجر بغدادی پرسید که چرا بانی شده در آن شهر و هر روز روضه حضرت زهرا(س) خوانده شود، تاجر بغدادی گفت در سفارت انگلیس دوستی دارم که نذر روضه حضرت زهرا(س) کرده است؛ بنابراین دشمن از طریق تاجر و بانی های هیأت نیز در عزاداری ها نفوذ می کند.

 

وی با اشاره به مرکز اسلام بودن قم، خاطرنشان کرد: تمام جهان می داند که قدرت شیعه از قم بر می خیزد به همین دلیل دشمن تصمیم به نابودی این شهر از درون آن گرفته اند، هیأت ها باید با هوشیاری نقشه های دشمن را خنثی کنند و برای جهانیان الگو باشند.

 

هیچ عملی بالاتر از خدمت به سید الشهدا(ع) نیست

 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نفوذ دشمن در عرصه های گوناگون، گفت: دشمن سعی می کند که در حوزه علمیه نیز نفوذ کند تا مرجع مطابق با میل خودشان را تربیت کنند.

 

وی در پایان سخنانش با بیان این که هیچ عملی بالاتر از خدمت به سید الشهدا(ع) نیست، اظهار داشت: بر اساس روایات دعای امام صادق(ع) پشت سر خادمان به امام حسین(ع) است./1323/پ201/ف

 

ارسال نظرات