۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۳۳۲۲۰

برگزاری آیین افتتاحیه هشتمین سوگواره هنر عاشورایی

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه هشتمین سوگواره هنر عاشورایی دهم آذر در تالار سوره مجموعه حوزه هنری برگزار می‌شود.
حوزه هنري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه هشتمین سوگواره هنر عاشورایی با حضور مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، علی قربانی دبیر اجرایی، صدیقه سلمان دبیر هنری، هیأت داوران و جمعی از بزرگان و هنرمندان برجسته عرصه هنرهای تجسمی دوشنبه دهم آذر ماه ساعت 17 در تالار سوره مجموعه حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

همزمان با افتتاح نمایشگاه تهران در 14 استان کشور، نمایشگاه آثار هشتمین سوگواره هنرهای عاشورایی برپا می‌شود که پس از داوری‌ها و بررسی آثار در نهایت 30 پوستر، 13 پرچم و 49 تصویرسازی انتخاب شد تا در نمایشگاه سوگواره هنرهای عاشورایی به نمایش درآیند.

 

هشتمین سوگواره هنر عاشورایی با موضوعات «مادر شهید» و «حماسه عاشورا» برگزار شد و کل شرکت‌کنندگان در تمامی بخش‌های این سوگواره 538 نفر بوده‌اند، آثار ثبت شده نیز به تفکیک در بخش پوستر 953 اثر، پرچم‌های سوگواره 141 اثر و تصویرسازی 310 اثر بوده است.

 

سوگواره هنرهای عاشورایی هشتم، 54 میلیون و 400 هزار تومان به برگزیدگان اهدا خواهد کرد که 36 میلیون تومان به نفرات اول تا سوم بخش‌های مختلف و 18 میلیون و 400 هزار تومان هم به راه یافتگان به این همایش اهدا می‌شود.

 

نهمین سوگواره هنرهای عاشورایی با اراسال فراخوان به کشورهای اسلامی به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

 

گشایش نمایشگاه آثار برگزیده هشتمین سوگواره هنر عاشورایی در تالار سوره، گالری شماره یک خانه عکاسان و نگارخانه ابوالفضل عالی به طور همزمان با آیین افتتاحیه هشتمین سوگواره هنر عاشورایی رأس ساعت 17 برپا می‌شود و ورود برای عموم آزاد است./9591/پ203/ب4

ارسال نظرات