۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۳۳۳۷۹
جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور:

حوزه و دانشگاه مهم‌ترین کانون مقابله با جنگ نرم دشمن هستند

خبرگزاری رسا ـ جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان دانشگاه دامغان گفت: امروز وسعت تهاجم فرهنگی دشمن در قالب جنگ نرم بر کسی پوشیده نیست و بی‌تردید مهم‌ترین کانون و عرصه مقابله با این هجمه، مراکز اندیشه‌ساز یعنی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.
جانشين سازمان بسيج دانشجويي کشور همايش بسيج دانشجويي دانشگاه دامغان همايش بسيج دانشجويي دانشگاه دامغان همايش بسيج دانشجويي دانشگاه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، داود گودرزی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان در تالار اندیشه این مرکز آموزش عالی با اشاره به فرمان اندیشمندانه امام راحل(ره) در سال 67 و پس از پایان جنگ تحمیلی مبنی بر لزوم شکل‌گیری بسیج دانشجویی و بسیج طلاب، اظهار داشت: این اندیشه بی‌تردید ناشی از دور اندیشی الهی رهبر کبیر انقلاب نسبت به تغییر چهره تخاصم دشمن از جنگ سخت به تهاجم نرم و فرهنگی بوده است.

 

وی فکر کردن در زمینه چرایی وجود بسیج دانشجویی با عنایت به حضور معاونت‌ها و نهاد‌های گوناگون در دانشگاه‌ها را برای یک دانشجو و به ویژه دانشجوی بسیجی لازم و ضروری دانست و افزود: ایام تحصیل در دانشگاه از بهترین روزهای عمر انسان است، از این رو جوان مسلمان نباید بدون شناخت به هرمجموعه‌ای وارد شود، به‌ویژه اگر نام مجموعه بسیج باشد؛ زیرا معتقدیم که دانشجوی ما باید دارای بینشی آنچنان وسیع باشد که دیگری نتواند مطالب خلاف واقع را به او بقبولاند.

 

گودرزی پاسخ دادن به سؤال کلیدی، چرایی وجود بسیج دانشجویی را منوط به یافتن پاسخ پرسش‌های مهم دیگری دانست و تصریح کرد: ابتدا باید از خود بپرسیم که اساسا نسبت ما با انقلاب اسلامی چیست؟ ماهیت انقلاب و نقش ما در پیشبرد اهداف آن کدام است؟ آیا آرمان‌ها و اصول انقلاب را می‌شناسیم؟ نسبت و نگاه ما به جایگاه ولی فقیه در جامعه چگونه است؟ پاسخ همه این سؤال‌ها و بسیاری پرسش‌های دیگر تنها با حرکت ما در راستای شناخت و رشد مبنایی و عقیدتی حاصل می‌شود.

 

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور مناظره‌ها، کرسی‌های آزاد اندیشی، کارگاه‌ها و جلسات پرسش و پاسخ را در رشد مبنایی دانشجویان مؤثر دانست و افزود: البته نگاه مبنایی همان‌گونه که می‌تواند زمینه تعالی انسان را فراهم کند ممکن است آسیب‌هایی را هم در برخی افراد به دنبال داشته‌باشد، حال آنکه گریزی نیست زیرا معارف اسلام تنها با ظواهر مهمی مانند پوشیدن چادر یا داشتن محاسن در جامعه جاری و ساری نمی‌شود.

 

بسیج دانشجویی سنگر مهمی در مقابل تهاجم فرهنگی است

 

وی تأکید کرد: تا دانشجوی بسیجی نسبت خود را با انقلاب اسلامی و آینده آن درک نکند، نمی‌تواند لزوم موجودیت این نهاد مقدس را فهم کند، همانا دو نکته با اهمیت در فلسفه این مجموعه از نگاه امام و رهبری وجود دارد، نخست اینکه امام خمینی(ره) ورود دشمن به عرصه جنگ نرم را پس از شکست در جنگ سخت پیش بینی کرده بود و دوم آنکه اگر بخواهیم کاری تحول‌آفرین، منفی یا مثبت در جامعه انجام دهیم بهترین بستر و نخستین مکان دانشگاه است.

 

این کارشناس سیاسی اجتماعی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی سنگر مهمی در مقابل تهاجم فرهنگی و شبیخون دشمن است، از یاد نبریم که شما دانشجویان، کارمند، مدیر، مدیرکل، وزیر، نماینده و مسؤولان این کشور در آینده هستید و نگاه ولی فقیه زمان به دانشگاه و بسیج دانشجویی مأمنی مناسب برای پرورش نیروهای علمی، مجهز به دانش روز و مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی است.

 

گودرزی تفکر بسیج به‌ویژه در عرصه دانشگاه را نگاهی راهبردی و استراتژیک جهت تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های کشور عنوان کرد و تنزل عقیده نسبت به این جایگاه را ظلم به دانشجو و مجموعه‌های دانشجویی برشمرد و تصریح کرد: یادآوری این مهم ضروری است که در آینده به هر مقامی که رسیدیم از یاد نبریم که در بسیج دانشجویی ساخته و آبدیده شدیم و نباید با منافع مردم و فضای انقلاب غریبه باشیم همانا همواره مردم را ولی نعمت خود بدانیم و یک مدیر انقلابی باشیم.

 

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور دو مأموریت اصلی بسیج دانشجویی را کادر سازی و تربیت نیروهای انقلابی در راستا و با همکاری مدیران دانشگاه‌ها  و دوم حرکت در مسیر اهداف کشور و نظام اسلامی و تلاش برای رفع چالش‌های متفاوت پیش‌رو دانست و گفت: معاونت‌های علمی بسیج دانشجویی باید فعال‌تر شود و این نهادها تنها به مسائل سیاسی و اجتماعی یا فرهنگی بسنده نکنند و برای حل مشکلات شهر‌ها و روستاها و خدمت بیشتر به مردم ایده و راهکار علمی و عملی ارائه دهند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات