۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۳۳۴۱۴

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ سردار علی استاد حسینی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) به ‌عنوان دبیر ستاد احیا امر به معروف ونهی از منکر استان البرز منصوب شد.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در آیین اعطای حکم دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام موسی بن جعفر (ع)، گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر از بزرگ ترین واجبات دینی است که دو جنبه فردی و اجتماعی دارد و در همه عرصه ها ورود پیدا می کند.

وی به اهمیت این مساله در آیات قرآن اشاره و بیان داشت: این فریضه الهی به جهت حفظ ارزش های دینی از وظایف اولیه مسلمانان به شمار می رود و حافظ حدود و ثغور احکام الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی تصریح کرد: در زمان قدیم تشکیلاتی بود که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بر عهده داشت اما به مرور زمان این مساله کمرنگ شد و طاغوت شکل گرفت.

وی اظهار داشت: طی دوران حکومت جمهوری اسلامی ایران علیرغم تشکیل ستاد احیای این فریضه به دلیل مسائل قانونی این مساله با یک روند آرام و خاموشی حرکت کرده اما خوشبختانه مدتی است که در این مقوله مهم حرکات سازنده و مثبتی شکل گرفته است.

امام جمعه کرج یادآور شد: مساله امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به اجتماع نیست بلکه متوجه تمام افراد جامعه می باشد تا همگان به نقشی که در تشکیل جامعه دارند توجه کنند، بر این اساس باید گروهی مستقل و متخصص در این زمینه تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مناطق مختلفی انجام شده است و مدتی است که در استان البرز مورد توجه مسؤولین قرار گرفته است و با سرعت بیشتری در حال انجام شدن است.

وی با تاکید بر اجرایی شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان البرز به دلیل عدم ثبات مدیریتی نتوانسته ایم کاری را مستقر کنیم از این رو احیای این ستاد اقداماتی در گذشته به دلیل جابجایی مدیران محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: جهت احیای این دو فریفه الهی طی جلساتی با پلیس و نیروی انتظامی به عنوان خط مقدم احیای این مقوله خواستار این امر مهم بوده تا با بکارگیری نیروهای خود ما را در این وظیفه بزرگ یاری رسانند.

وی ادامه داد: در زمینه احیاء امر به معروف و نهی از منکر در طی یک ماه گذشته اقدامات مناسبی در البرز انجام شده از جمله زیرنویس‌های صدا و سیما و تیزرها در سطح شهر که 70 درصد آن در مورد عفاف و حجاب و 30 درصد دیگر مربوط به مسائل اجتماعی است که در قالب ستاد احیا انجام می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر حرکت رو به رشدی را داشته است و از آنجا که هر ستاد به یک راهبر و جهت‌دهنده نیاز دارد، فرمانده سپاه استان البرز به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز معرفی شده است./801/پ202/ب

ارسال نظرات