۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۳۳۴۶۷
نماینده ولی فقیه در کردستان:

ترویج فرهنگ نماز جامعه را به سمت سعادت سوق می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ترویج فرهنگ نماز در جامعه منجر به حل مشکلات، معضلات و آسیب های اجتماعی شده و جامعه را به سمت سعادت سوق می دهد.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان، امروز در همایش منطقه‌ای اجلاس نماز که در مجتمع نور سنندج برگزار شد، بیان کرد: اساسی‌ترین عبادت و فروع دینی مسلمانان نماز است، اگر ارتباط معنوی بین خالق و مخلوق برقرار باشد انسان همه چیز خواهد داشت و سلامت دنیا و آخرت خود را نیز تضمین می کند، و اگر این ارتباط قطع شود انسان هم در دنیا و هم در  آخرت متضرر می شود.


وی افزود: یکی‌ از ویژگی‌های اصلی مؤمنان فی‌سبیل‌الله و مجاهدان در راه خدا اقامه نماز است و این ویژگی سبب تمایز آنها است، کسانی که اهل نماز هستند چون به قدرت الهی پیوند خورده اند در تمامی ارتباطات خود موفق هستند از این رو همه افراد جامعه باید در حد تمکن خود نسبت به ترویج این مهم کمک کنند.


نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: کسی که اهل نماز باشد ویژگی ها و اخلاق حسنه پیدا کرده و با قرآن نیز انس و الفت پیدا می کند کسی که بخواهد به رشد و معنویت دست پیدا کند باید واجبات را مورد توجه قرار داده و ارتباط خود با معبود را حفظ کند.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: ترویج فرهنگ نماز در جامعه منجر به حل مشکلات و معضلات و آسیب های اجتماعی شده و جامعه را به سمت سعادت سوق می دهد.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: افرادی که مقید به نماز هستند جلوی فساد را می‌گیرند و این مهم‌ترین ویژگی یک انسان با کرامت اخلاقی است که رفتار درست را در درون خود نهادینه کرده و موجبات سعادت خود را تضمین می‌کند.


حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی در پایان با اشاره به اینکه قرآن کریم تأکیدات زیادی بر روی اقامه نماز دارد، یادآور شد: تکیه بر کتاب الهی همچون نماز، ترویج معروفات و دوری از منکرات را به دنبال خواهد داشت.


اجلاس منطقه ای نماز با عنوان نماز، رشد فضایل اخلاقی و تعالی فرهنگی امروز با حضور صاحبنظران و پژوهشگرانی از استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، خوزستان و کردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد./967/پ202/ب4

ارسال نظرات