۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۳۳۹۵۷

دیدار اعضای بیت آیت الله مهدوی کنی با مراجع تقلید و علما

خبرگزای رسا ـ شماری از اعضای بیت مرحوم ایت الله مهدوی کنی با حضور در شهر مقدس قم با برخی از مراجع و علما دیدار و گفت وگو کردند.
حضرت آيت الله نوري همداني مرحوم آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید مهدوی کنی و حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی فرزند و داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی امروز چهارشنبه با حضور در شهر مقدس قم با شماری از مراجع و علما گفت وگو کردند.

 

دیدار با حضرات آیات صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی، نوری همدانی، جوادی آملی و وحید خراسانی از مهم ترین برنامه های اعضای بیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی در شهر مقدس قم است.

 

مراجع تقلید در این دیدارها از مجاهدت های علمی، انقلابی، مبارزاتی و خدمات شایان یار صدیق و وفادار انقلاب تجلیل کردند.

 

براساس این گزارش حضرت آیت الله نوری همدانی مرحوم آیت الله مهدوی کنی را از ذخایر اسلام و انقلاب خواند و اظهار داشت: ایشان از نظر روحیات، ملکات اخلاقی و فضائل در سطح بالایی بودند.

 

وی درگذشت این عالم ربانی را فاجعه‌ای بزرگ خواند و گفت: علم، تعهد، تقوا و تفکر انقلابی آن مرحوم موجب شده بود که جایگاه خاصی در انقلاب اسلامی ایران داشته باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی کنی در مورد انگیزه خود از دیدار با مراجع عظام تقلید، بیان داشت: در دوران بیماری آن مرحوم و پس از رحلت ایشان مراجع همچون شما زحمات بسیاری متحمل شدند؛ بسیاری از بزرگان به عیادت ایشان‌ آمدند و پس از وفات نیز اطلاعیه‌هایی صادر کردند؛ به منظور تشکر از الطاف شما بزرگان لازم دانستیم خدمت برسیم.

 

در بخش دیگر این دیدار حجت الاسلام میرلوحی با اشاره به سابقه دوستی مرحوم آیت الله مهدوی کنی با حضرت آیت الله نوری همدانی، افزود: آیت الله نوری همدانی به نوعی از مؤسسان دانشگاه امام صادق(ع) محسوب می‌شوند بنابراین خدمت رسیدیم تا گزارش مختصری از چگونگی مدیریت دانشگاه پس از رحلت آیت الله مهدوی کنی به شما عرض کنیم.

 

وی ادامه داد: از آنجا که رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی به بحث جوان گرایی داشتند؛ آیت الله حسینی بوشهری به جمع هیأت امنای این دانشگاه ملحق شدند تا هم از وجود ایشان استفاده کنیم و هم زمینه مناسبی برای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه فراهم شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به برنامه‌هایی که این دانشگاه در زمینه توسعه و تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه داشته است، گفت: در نظر داریم جلسه‌ای با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار کنیم و از شما می‌خواهیم با حضور خود، این جمع را از رهنمود‌های خود بهره‌مند سازید./928/پ202/ج

ارسال نظرات