۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۳۹۸۶
به میزبانی مرکز خدمات؛

نشست مدیران مدارس علمیه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مدیران مدارس علمیه مازندران به میزبانی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان برگزار شد.
مدارس علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در این  نشست با بیان این که حوزه های علمیه از جمله پایگاه های مهم معنوی و ولایتمداری هستند، ادامه داد: حرکت در مسر اهل بیت(ع) مهم ترین عامل موفقیت حوزویان و روحانیت بوده است و به همین دلیل هم اکنون نیز آنچه باید در متن حوزه‌ها دنبال شود، ‌معارف قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

وی گفت: جایگاه روحانیت در کشور بسیار اساسی و مهم است و نقش علما برای مردم الهام‌بخش است و به همین دلیل نیاز است نقش علما برای مردم به خوبی و درستی  تبیین شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش اسلام ناب گام برداشتند، گفت: حمایت و تقویت همه جانبه از حوزه و روحانیت زمینه ساز عزت و اقتدار اسلام ناب و انقلاب خواهد شد.

 

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه وظیفه بسط و گسترش فرهنگ شیعی را در جامعه اسلامی برعهده دارد، ادامه داد: امروز طلاب و روحانیان باید تلاش کنند تا همواره آیینه تمام نمای اهل بیت(ع) باشند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به نقش حوزه های علمیه در دنیای اسلام، گفت: امروز حوزه های علمیه پرچم دار بسط و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی هستند.وی افزود: امروز حوزه های علمیه سکاندار حرکت بزرگ سیاسی در دنیا شده و تأیثر حکومت اسلامی بر پایه منویات حوزه های علمیه است.

 

وی با اشاره به تلاش های دشمنان نظام اسلامی به منظور ترویج مباحث ضد دینی در جامعه اسلامی، گفت: وظیفه حوزه های علمیه در مقابله با شبهات و انحرافاتی که دشمنان در جامعه اسلامی گسترش می دهند بسیار سنگین است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نقش بسیج طلاب در دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس علمیه باید همکاری خود را با این نهاد ارزشمند تقویت کنند.

 

وی در ادامه همچنین از انتصاب سه معاونت جدید در مدیریت حوزه علمیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این معاونت های تبلیغ، امور طلاب و دانش آموختگان و پژوهش هستند که فعالیت جدید خود را آغاز کرده اند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به دانش افزایی اساتید و طلاب در مناسبت های مختلف سال تأکید کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات