۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۳۴۰۵۴
حجت‎الاسلام والمسلمین نکونام در دیدار با مشاور وزیر کشور؛

سالم سازی فضای اداری کشور نیازمند انقلابی دیگر در درون انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار با مشاور وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی، با اشاره به اهمیت بالای سلامت اداری در فرهنگ‌سازی صحیح جامعه، از عدم همخوانی حرف‌ها و عملکردها در فضای دستگاه اداری انتقاد کرد و گفت: سالم سازی فضای اداری کشور نیازمند انقلابی دیگر در درون انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار مشاور وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با وی، وضعیت کنونی فرهنگ، چالشها، معضلات و فضای فرهنگی حاکم بر جامعه را از ریشهایترین دغدغههای دلسوزان نظام دانست.
 
امام جمعه شهرکرد، غفلت از درون جامعه و سرگرم شدن به صحنه سازیها، تبلیغات و برنامه‌ریزیهای به ظاهر نفوذپذیر و مورد قبول در بدنه جامعه را موجب شکل‌گیری جریانات و اجتماعات غیرقابل انتظار دانست.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام افزود: گاهی متولیان امور فرهنگی تصور می‏کنند صحنه سازی‏ها، جلسات، تبلیغات و برنامه سازی‌ آنان مورد قبول و پذیرش آحاد جامعه قرار گرفته است، در حالی که به یک باره حرکتها و جریاناتی خلاف آن در بدنه جامعه شکل میگیرد که پذیرش آن برای همگان غیر قابل قبول خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، غفلت و بی‏توجهی در این عرصه را خطرآفرین دانست و بر ضرورت کالبد شکافی دقیق و منطقی واقعیات موجود جامعه و برنامهریزی و سیاست گذاری بر اساس واقعیتها تأکید کرد.
 
این مقام مسؤول همچنین حاکم کردن سلامت اداری به معنای واقعی کلمه در دستگاههای اجرایی و نقش ‌آفرینی همه دستگاه‌های اجرایی و اداری در مسأله فرهنگ‌ سازی را ضروری دانست.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اهمیت بالای سلامت اداری در فرهنگ‌سازی صحیح جامعه، از عدم همخوانی حرف‌ها و عملکردها در فضای دستگاه اداری انتقاد کرد.
 
وی افزود: متأسفانه آنچه که در درون جامعه به عنوان معیارهای اسلام و ارزشها از آن سخن میگوییم با عملکرد ما و آنچه که مردم در فضای ادارای مشاهده می‌کنند هیچ گونه همخوانی ندارد و این مسأله واقعیت انکار ناپذیر در دستگاههای اجرایی ما محسوب میشود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری عدم همخوانی حرف و عمل در فضای اداری را موجب عدم پذیرش گفته‌ها و شعارها در فضای عمومی جامعه دانست.
 
امام جمعه شهرکرد، التزام عملی داشتن به دستورات و قوانین اسلام ناب و نظام جمهوری اسلامی را پایه اصلی در فرهنگ سازی صحیح در جامعه بیان کرد و گفت: زمانی فرهنگ سازی در جامعه تأثیرگذار خواهد شد که حرف و شعار در عرصه عمل مطابق با دستورات و قوانین اسلام و حکومت اسلامی باشد و مردم شاخص‌ها و معیارهای حکومت و نظام اسلامی را نه در حرف بلکه در عمل دستگاههای حاکمیتی ما مشاهده کنند.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که دستگاه حاکمیتی و دستگاه مردمی باید یکدیگر را هضم و جذب کنند، تصریح کرد: وجود شکاف میان دستگاه حاکمیتی و فعالیت فرهنگ ساز، مصداق بارز آب در هاون کوبیدن است که نه تنها هیچ تأثیری در فرهنگ سازی صحیح نخواهد داشت بلکه هر کدام راه و هدف خودشان را دنبال خواهند کرد.
 
وی با طرح این پرسش که «میزان رضایت‌مندی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور چقدر است؟» ضعف رضایت‌مندی از همه دستگاه‌های اجرایی را مشهود دانست و تصریح کرد: نمی‌توان دستگاه‌های اجرایی کشور را به معنای واقعی کلمه رضایت‌مند آفرین مردم دانست؛ چرا که تناقض بین حرف و عمل در دستگاه حاکمیتی مانع تحقق رضایت مندی کامل از دستگاه های اجرایی شده است.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایبندی و علاقه و دفاع همه جانبه آحاد مردم از اصل نظام و انقلاب، نهم‌ دی ماه را مصداق بارز حمایت و دفاع مردم از اصل نظام دانست و تصریح‌ کرد: مردم از انقلاب اسلامی به عنوان یک دستاورد و سرمایه عظیم حمایت و پشتیبانی می‌کنند اما این حضور مردمی در صحنه‌های گوناگون به این معنا نیست که همه چیز در کشور به درستی اداره می‌شود و مردم از شرایط موجود رضایت کامل دارند.
 
سالم سازی فضای اداری کشور نیازمند انقلابی دیگر در درون انقلاب اسلامی است
 
این مقام مسؤول، سالم‌سازی و بهبود فضای اداری و ایجاد رضایت‌مندی از سیستم حکومتی را نیازمند یک انقلابی دیگر در درون انقلاب جمهوری اسلامی ایران دانست.
 
وی با یادآور نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، به نقش دستگاه‌ها اجرایی در فرهنگ سازی صحیح در جامعه اشاره کرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که همه دستگاه‌های اجرایی باید فرهنگ سازی را جزو اولویت‌های کاری خود قرار بدهند، تصریح کرد: مسؤولیت فرهنگ‌سازی در جامعه نه تنها بر دوش مساجد، حوزه‌های علمیه و مدارس بلکه همه دستگاه‌ها اجرایی و آحاد گوناگون مردم نسبت به این مسأله مهم و حیاتی مسؤول هستند.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر ضرورت ارائه یک تعریف صحیح از مسأله فرهنگ‌ سازی در جامعه، تناقض‌ها در این عرصه را بسیار دانست و گفت: متأسفانه عدم تعریف صحیح فرهنگ سازی در جامعه موجب شده است که بسیاری از متولیان و مسؤولان در اجرای امور فرهنگی بی‌تفاوت باشند و توپ را در زمین دیگر افراد و دستگاه‌ها بیندازند./9457/پ201/ب2
ارسال نظرات