۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۳۴۱۸۸

همایش بزرگ طلاب و روحانیون استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ طلاب و روحانیون استان قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش‏های مرکز فقهی ائمه اطهار قم از سوی مرکز خدمات حوزه‏های علمیه برگزار شد.
مرکز خدمات حوزه علميه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ طلاب و روحانیون استان قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش‏های مرکز فقهی ائمه اطهار قم توسط برگزار شد.

این مراسم با حضور حجتالاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید، آیت‏الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‏الاسلام والمسلمین اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه، حجت‏الاسلام صالحی منش استاندار قم و همچنین جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‏الاسلام ابوالحسن نواب رییس پیشین مرکز خدمات حوزه‏های علمیه از اقداماتی که در دوره مدیریت وی برای ساخت پروژه 10 هزار واحد مسکونی برای طلاب در پردیسان انجام شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با بیان این‏که وقتی مرکز مدیریت حوزه‏های علمیه ساخت واحدهای مسکونی برای طلاب را آغاز کرد خبری از پروژه مسکن مهر نبود، اظهار داشت: ما با اتکا به خداوند متعال و همچنین استفاده از پس‏انداز طلاب این کار را به اتمام رساندیم.

حجت‏الاسلام نواب با بیان این‏که در این ساخت و ساز از هیچ رانتی استفاده نکرده‏ایم، خاطرنشان کرد: در ساخت این پروژه بزرگ هیچ کمکی از دولت یا دیگر نهادها گرفته نشده است

در ادامه این مراسم حجت‏الاسلام والمسلمین اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه به بیان فراز و نشیب های حوزه علمیه قم در 90 سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: حوزه علمیه قم آخرین ثمره و تلاش‏های اولیا و انبیای خداوند متعال است چرا که در هیچ دورانی اینچنین پیشرفت علمی در همه سطوح دیده نمی‏شود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‏که حوزه علمیه قم در عمر 90 ساله خود پایه گذار یک نظام اسلامی در جهان است، ابراز داشت: اولین تجربه مدیرت علمی و دینی در جهان از حوزه علمیه قم برخاست.

در ادامه این همایش نیز حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات با تأکید بر این‏که امنیت جامعه با شکوفایی عبودیت حاصل میشود، اظهار داشت: اگر شکوفایی عبودیت در جامعه رخ دهد شاهد تأثیر آن در فرهنگ اجتماعی، اقتصادی، خانواده و مذهبی خواهیم بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به این‏که حوزه های علمیه مسؤول شکوفایی عبودیت در جامعه هستند، گفت: حوزه‏های علمیه باید برای پیشبرد دین از این راهبرد استفاده کنند و همه دستگاه‏های امنیتی تلاش خود را می‏کنند تا امنیت حوزه‏های علمیه حفظ شود و طلاب با خاطری امن مشغول تحقیق و پژوهش در زمینه رشته‏ها و شبهات مختلف دینی باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از طرح جامع مسکن طلاب مرکز خدمات حوزههای علمیه از سوی حجت‏الاسلام والمسلمین علوی، آیت‏الله محسن فقیهی و حجت‏الاسلام والمسلمین اعرافی رونمایی شد./922/پ202/ف 

ارسال نظرات