۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۳۴۲۶۶
قالیباف:

باور کنیم که مشکلات پشت میز مذاکره حل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران با تأکید بر این‌که راه‌حل مشکلات کشور بر سر میز مذاکره نیست، گفت: همه ما مدیران کشور در هر سطحی باید بدانیم که حل مشکلات ما در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن‌طرف آب و بر سر میز مذاکره نیست، هرکه برای حل مسائل کشور نگاه به بیرون از کشور داشته باشد محکوم به شکست است.
باقر قاليباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران شب گذشته در اجتماع بزرگ رزمندگان اسلام که در مجتمع جامعه الحسین (ع) مشهد برگزار شد ضمن ابراز خوشحالی از حضور در مشهد در ایام متعلق به اربعین حسینی، گفت: در جمع هم‌سنگران و هم‌رزمان خود هستم که در حقیقت تربیت‌شدگان فرهنگ جهاد و شهادت هستند.

وی نظام اسلامی را باعزت و سربلند خواند و ادامه داد: با کوچک‌ترین دقت می‌بینیم که این نظام اسلامی، باعزت، سربلندی، درایت، هدایت، دقت نظر و سیاستی که رهبر انقلاب به کاربردند، امروز خار چشم دشمنان اسلام است؛  امروز چه بخواهند و چه نخواهند نظام اسلامی یک قدرت بزرگ، تأثیرگذار و تصمیم گیر در منطقه است.

جمهوری اسلامی قدرت تصمیم گیر منطقه و تأثیرگذار جهانی است

قالیباف با اشاره به این که بدست آوردن چنین عزتی در سایه انقلاب اسلامی شکل گرفته است، بیان داشت: زمانی در دوره پهلوی وجود داشت که سفرای روسیه، انگلیس و فرانسه بدون اطلاع شاه مملکت وارد تهران شده و جلسه‌ای برگزار کردند، حتی به او اجازه ملاقات نیز ندادند و آنان به این ننگ بزرگ افتخار می‌کردند اما امروز بدون اراده و خواست ایران نمی‌تواند در منطقه تصمیمی بگیرند، افزون بر آن، جمهوری اسلامی به قدرتی تأثیرگذار در مسائل جهانی تبدیل‌شده است.

وی بابیان این‌که بسیاری از باورهای موجود در نسل حاضر، همان باورهایی است که نسل جبهه در دهه شصت داشتند، ابراز کرد: باید با تلاش و فکر بکوشیم تا بدانیم چگونه این باور را حفظ کنیم.

شهردار تهران به پیشرفت امکانات نظامی امروز کشور اشاره و اظهار کرد: امروز سردار قاآنی باافتخار می‌گوید در نوار غزه موشک 140 کیلومتری داریم، این نقطه قوتی برای ماست؛ در اواسط جنگ، توپ 20 کیلومتری نداشتیم و درنهایت می‌توانستیم روی خمپاره 120 حساب کنیم که پنج کیلومتر برد داشت.

دوست و دشمن به عزت جمهوری اسلامی اعتراف می‌کنند

وی با اشاره به اعتراف دوست دشمن به توانایی‌های جمهوری اسلامی، اضافه کرد: همه ما و حتی کسانی که به هر دلیلی در داخل و خارج نمی‌خواهند تسلیم فرهنگ جهاد و شهادت بشوند، عظمتی را که امروز نظام اسلامی ایستاده و چنین قدرتی را در منطقه و دنیا پیداکرده را قبول دارند.

قالیباف به ناتوانی آمریکا و اسرائیل در برخورد با ایران اشاره کرد و گفت: استکبار، آمریکا و اسرائیل اگر قادر باشند دشمنان و مخالفان خود را حذف کنند حاضر نیستند یک دقیقه نیز با او حرف بزنند اما امروز ناگزیرند که می‌نشینند و حرف می‌زنند چون قدرت ما را دیده‌اند؛ این تولید قدرت ملی و عظمت به برکت دوران دفاع مقدس و به برکت خون شهدا و برخاسته از اندیشه، جهان‌بینی و نگاهی است که ملت و امت به فرهنگ عاشورایی دارند.

جامعه حرام‌خوار روی رفاه و آسایش را نمی‌بیند

وی، خروجی سختی‌ها، مقاومت‌ها و محدودیت‌های دوران جنگ تحمیلی، شهادت‌ها و اسارت‌ها را عزت امروز نظام دانست و تصریح کرد: سنت الهی تنها مربوط به کارهای نظامی نیست، سنت الهی برای تمام شئونات زندگی ماست، در عصر اقتصادی نیز همین است؛ باید بپذیریم و ایمان بیاوریم که روزی دهنده خداست، اگر این موضوع را بپذیریم، باور می‌کنیم که همه مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود اما گاهی فکر می‌کنیم که ما آینده خانواده و زندگی خود را تأمین می‌کنیم.

شهردار تهران با انتقاد از برخی که به بهانه شرایط اقتصادی اقدام به رباخواری و مال‌اندوزی حرام می‌کنند، بیان داشت: مال حرام از گلوی هرکسی پایین برود، اگر کسی ربا بدهد و کسی بگیرد، در هر جامعه‌ای باشد، آن جامعه هرگز خیر، برکت، رفاه و آسایش را نمی‌بیند؛ مشکل این است که فکر می‌کنیم با فلان طرح و مدیریت اقتصادی، فلان تئوری و نظریه غربی مشکلات ما حل می‌شود.

حل مشکلات ما بر سر میز مذاکرات نیست

وی افزود: همه ما مدیران کشور در هر سطحی که هستیم باید بدانیم حل مشکلات ما در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن‌طرف آب و بر سر میز مذاکره نیست، هرکه برای حل مسائل کشور نگاه به بیرون از کشور داشته باشد محکوم به شکست است.

قالیباف با تأکید بر این‌که ما با دنیا حرف می‌زنیم اما باید باور داشته باشیم که مشکل ما پشت میز مذاکره حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: چرا ما هرچه کار فرهنگی می‌کنیم موفق نیستیم؟ قالب کارهای فرهنگی ما تبدیل به پیمان‌کاری فرهنگی شده، حتی بچه حزب‌اللهی‌ها نیز پیمان‌کاری کار فرهنگی می‌کنند و در پروژه فرهنگی اول نیت حل مشکل خود را دارند بعد مشکل فرهنگی جامعه که در این صورت نه مشکل خود و نه جامعه حل می‌شود.

وی بابیان این‌که باید برای دین، خدا و تربیت جامعه اسلامی کار فرهنگی انجام دهیم، گفت: وقتی این سفره فرهنگی پهن شود مشکلات فردی و جامعه حل می‌شود؛ اولین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوع برای پیروزی نهایی این کشور و مقابله با دشمنان در داخل و خارج این است که باور داشته باشیم که باید منطبق بر سنت‌های الهی حرکت کنیم.

گاهی باید خون‌دل بخوریم اما وحدت را حفظ کنیم

فرمانده لشکر پنج نصر در دوران جنگ تحمیلی، وحدت در جامعه را یکی از اصول اصلی پیروزی نظام دانست و عنوان داشت: صحبت‌ها، سخنرانی‌ها و بیانیه‌های امام را فراموش نکنیم، ایشان همواره بر وحدت در جامعه تأکید داشتند، آمریکایی‌ها روزی موفق می‌شوند که بتوانند وحدت ما را در داخل به هم بزنند، این وحدت برای همه جامعه است ولی بچه‌هایی که دل داده انقلاب و تربیت‌شده انقلاب هستند وظیفه بیشتری دارند، گاهی لازم است که خون‌دل بخوریم اما وحدت را حفظ کنیم.

وحدت حول محور ولایت موضوعیت دارد

وی تأکید کرد: وحدت در نظام اسلامی حول ولایت موضوعیت دارد و هر وحدتی به‌دوراز خیمه ولایت تفرقه است نه وحدت؛ نباید در رفتارمان به‌گونه‌ای رفتار کنیم که تنها خودمان زیر این خیمه هستیم، باید همه را باید دعوت کنیم.

قالیباف به لزوم ایجاد وحدت حول محور ولایت اشاره کرد و عنوان داشت: باید بدانیم، پیشرفتی می‌تواند ما را در کشور به عزت برساند عزتمند کند که اساس این پیشرفت و توسعه، درون‌زا باشد؛ امروز در مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مشکل‌داریم اما زمانی شکست خواهیم خورد که از احساس فائق آمدن بر مشکلات هسته و ناامید شویم.

حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی به دست مردم امکان‌پذیر است

وی به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند«مقابله با آمریکا یعنی کار، کار، کار» و ادامه داد: اگر در زمان جنگ مردم منتظر بودند دولت، ارتش و سپاه با آن توان محدود جنگ را حل کند، جنگ حل می‌شد؟ مردم باید احساس کنند که باید وارد مسائل اقتصادی و فرهنگی شده، وارد میدان شوند و آن را حل کنند، دولتمردان نیز بدانند که این کارها را باید به مردم واگذار کنند./9315/پ201/ف

ارسال نظرات