۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۳۵۳۶۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

اخلاق محوری حلقه مفقوده زندگی جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از مبانی تربیتی راه نجات انسان است، گفت: حلقه مفقوده زندگی بشریت بحث اخلاق است که باید به این امر مهم و ترویج آن در زندگی توجه شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم سوگواری ایام اربعین شهادت امام حسین(ع) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورایی راهگشای تعالی و سعادت انسان است، گفت: افراد بسیاری تلاش کردند تا این مسیر هدایت گری وجود نداشته باشد و از بنی امیه و بنی عباس و امروز نیز گروه داعش در راستا حرکت می کنند.

 

وی با اشاره به این که گروه های تکفیری انسان های پلیدی هستند که چیزی از دین و اسلام نمی دانند، بیان داشت: این گروه ها با اقدامات خود در راستای ضربه زدن به دین مبین اسلام و تفکرات ناب اسلامی حرکت می کنند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که باید با نگاهی زاهدانه و آگاهانه به قیام سرور و سالار شهیدان داشته باشیم، افزود: بعد از هزار و چهار صد سال مشاهده می شود که ذره ای از نورانیت امام حسین(ع) کم نشده بلکه روزبه روز بر عظمت این امام همام افزوده می شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل، تصریح کرد: امام حسین(ع) در راستای اهداف متعالی دست به این قیام بزرگ زده و به دنبال حکم فرمایی نبوده که اگر این امر هدف بود دیگر از دین مبین اسلام خبری نبوده است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که امام حسین(ع) در راستای احیای ارزش های دینی در جامعه گام برداشته است، گفت: این امام همام و یاران  بزرگواراشان با بصیرتی ارزنده در مسیر اطاعت و بندگی خداوند منان قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در زندگی خود اهل بیت معصومین(ع) را الگوی خود قرار دهد، بیان داشت: الگوگیری از این بزرگواران سبب می شود تا راه سعادت و خوشبختی را پیدا کنیم که ره توشه ای برای سرای آخرت خواهد بود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که بهره گیری از مبانی تربیتی راه نجات انسان است، افزود: حلقه مفقوده زندگی بشریت بحث اخلاق است که باید به این امر مهم و ترویج آن در زندگی توجه شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که انسان باید در راستای ترویج باورها و اعتقادات معرفتی و دینی خود تلاش کند، تصریح کرد: باید به این امر مهم توجه داشته باشیم که اگر چشم دل نداریم نمی توانیم راه نجات و رستگاری را برای خود پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که انسان باید در مسیر اصلاح روحیه خود گام برداشته و به دنبال تحقق آن باشد، گفت: انسان باید روح خود را با بهره گیری از آموزه های دینی و نهضت امام حسین(ع) که مسیر عشق و دلدادگی است به مقامات ارزنده و والایی برساند.

 

وی با بیان این که روح تعبد و بندگی در مسیر نهضت حسینی قرار دارد، افزود: حماسه سرور و سالار شهیدان برای همیشه تاریخ درسی ارزنده و ارزشمند از عزت و اقتدار و بندگی در مسیر خداوند متعال است که روز به روز بر عظمت این مسیر نورانی افزوده می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات