۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۳۵۴۱۹
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

ضرورت برخورد مسؤولان با مفاسد اداری و اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی آنچه باید انجام بگیرد انجام نگرفته و آنچه باید اجرایی شود نشده است و می‌طلبد که مسؤولان در هر رده و موقعیتی که هستند نسبت به این مسأله اهتمام ویژه‌ای را داشته باشند.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به حادثه روز 16 آذر در دانشگاه پزشکی شیراز گفت: این حادثه تلخی فراوانی داشت و از ادبیات زشتی برخوردار بود که این ادبیات را جز در همان جا و جز از همان گوینده انتظار نمی‌رفت.

 

وی در ادامه افزود: این حادثه آثار منفی فراوانی در استان به جا خواهد گذاشت و گذاشته است، یک نمایش طراحی شده ای بود برای اهداف متعدد و گسترده که متأسفانه به بعضی از آن اهداف رسیدند.

 

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: آنچه که مهم است این است که تا انتخابات مجلس، چنین برنامه هایی در دستور کار مراکز مختلف قرار گرفته است و عده ای بنا ندارند بگذارند جامعه به کار خودش بپردازد و مشکلات اساسی جامعه حل و فصل شود.

 

وی ادامه داد: آن‌ها دنبال این هستند که تنش زایی کنند، ایجاد آشوب بنمایند و مسأله بسازند؛ البته مؤمنان نباید اجازه بدهند در یک محفل و در یک مجلس یک انسان بی مسؤولیت بیاید سخنی زشت بگوید و از خطوط قرمز عبور بکند و کسی هم به طور جدی به او معترض نباشد و اجازه پیدا بکند سخنرانی خودش را تمام بکند ، این کار نباید برای آینده در این شهر تکرار بشود.

 

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: من به تمام مراکز علمی و مراکز سیاسی که بنا دارند از چهره هایی دعوت کنند اعلام می‌کنم، اگر آن چهره ها قواعد بازی و خطوط قرمز را رعایت کردند مسأله ای نیست اما اگر بخواهند به مسائل اصلی نظام دهن کجی نماید و مردم را به کارهای جزئی گرفتار کرده و از مسائل اصلی بازبدارند این وظیفه مؤمنان، بسیجی ها، علاقمندان به این استان، نظام و آینده این کشور است که اجازه تکمیل سخنرانی و انجام خواسته آن سخنران و کسانی که او را دعوت کرده اند را به آن‌ها ندهند.

 

وی تصریح کرد: طبعاً همه مسؤولیت ها هم به عهده کسانی است که دعوت کننده بوده و وظیفه هدایت و مدیریت آن جلسه را به عده دارند باید پاسخگوی کارهای خودشان در عرصه استان فارس باشند.

 

ضرورت برخورد مسؤولان با فساد اداری و اقتصادی


نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ضرورت برخورد با فساد اداری و اقتصادی بیان کرد: در هفته گذشته همایشی از سران سه قوه و شخصیت‌های مختلف کشور در این رابطه برقرار و برگزار شد؛ رهبر معظم انقلاب از سال‌های قبل پیام هشت ماده‌ای را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی فرستاده بودند.

 

وی ادامه داد: برای این همایش معاون اول رییس جمهور نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کند و تقاضای پیام می‌نماید، رهبر معظم انقلاب چند نکته کوتاه بیان می‌دارند که برای ما درس است و برای مسؤولان ما تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

 

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در جواب نکته‌ای را یادآور شده و فرمودند «نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم و لیکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند مگر وضعیت برای شما مسؤولان سه قوه روشن نیست».

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ادامه این پیام آورده است«با توجه به شرایط مناسب و امید بخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و هم فکری بین مسئولان امر وجود دارد چرا اهتمام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه مشاهده کنند، توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن تصمیمات قاطع و عملی و بدون هر گونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند».

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: این چند جمله رهبر معظم انقلاب به ما این هشدار را می‌دهد که در مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی آنچه باید انجام بگیرد انجام نگرفته و آنچه باید اجرایی شود نشده است و می‌طلبد که مسؤولان در هر رده و موقعیتی که هستند نسبت به این مسأله اهتمام ویژه‌ای را داشته باشند.

 

وحدت حوزه و دانشگاه


وی با اشاره به در پیش بودن روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی از انگیزه‌های این نام‌گذاری مسأله‌ای بود که استکبار جهانی در تأسیس دانشگاه‌ها در دنیای اسلام و جهان سوم تعقیب و دنبال می‌کرد.

 

رییس شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه ابراز کرد: نظام سلطه بعد از اینکه کشورها را بین خودشان تقسیم کردند برای اینکه در مسیر چپاول منابع کشورها با مانع اعتقادی و فرهنگی روبرو نشوند دانشگاه‌ها را طراحی کردند که این دانشگاه‌ها در کشورهای اسلامی و جهان سوم نیروهایی را برای مدیریت آن جامعه تربیت کند که با دین فاصله‌ای نداشته باشند و رابطه‌ای با دین نداشته باشند.

 

وی ادامه داد: انگیزه اول آن‌ها از تأسیس دانشگاه این بود البته تا یک حدی توفیق پیدا کردند اما آنچنان نبود که دانشگاه از مردان خدا خالی بماند و انسان‌های باتقوا و متدین در دانشگاه نباشد.

 

وی در پایان گفت: امام برای جلوگیری از این توطئه غرب و اجرایی شدن آن، مسأله وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند که فضای آشنایی دانشگاهیان با مسائل دینی و ارزش‌های معنوی فراهم گردد و در این سی و چند سال گام‌های بلندی در این عرصه برداشته شد./919/پ201/ب4

ارسال نظرات