۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۴۷۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

حضور میلیونی در کربلا نشانگر عظمت نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حضور میلیونی در کربلا نشانگر عظمت نهضت حسینی است، گفت: مراسم اربعین حسینی با حضور پرشور و گسترده مردم صورت می گیرد که این امر نشانگر اوج عزت و عظمت حماسه سرور و سالار شهیدان است.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در مراسم سوگواری اربعین شهادت امام حسین(ع) که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالسی از ثواب ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: انسان باید به دنبال آن بوده تا بهره گیری ارزنده ای از این برنامه ها در راستای تهذیب نفس و تعالی معنوی خود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که فرصت های گرانقدری در زندگی انسان وجود دارد که باید از آن استفاده شود، بیان داشت: ماه های محرم و صفر از جمله فرصت های ارزنده ای بود که می توانستیم بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان باید حال و هوای معنوی این ایام را در ایام سال در خود حفظ کند، ادامه داد: انسان باید در تلاش باشد تا پیرو واقعی امام حسین(ع) بوده و سیره نورانی این امام همام را راهگشای برنامه های زندگی خود قرار دهد.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که اهل بیت(ع) به عنوان سرمایه های گرانقدری در اختیار ما قرار دارند، گفت: انسان باید از این سرمایه های ارزنده استفاده کرده و بهره گیری شایسته از این بزرگواران داشته باشد.

 

وی، ادامه داد: اهل بیت(ع) لبیک دهنده به ندای ما هستند که باید خواسته های خود را به پیشگاه این بزرگواران برده و از آنان درخواست های خود را مطرح کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید در مسیر زندگی خود به دنبال معرفت افزایی و بصیرت محوری باشد، گفت: باید تلاش کنیم تا معرفتی ارزنده و والا نسبت به ائمه اطهار(ع) به عنوان واسطه فیض الهی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که هر روز که می گذرد بر عزت و عظمت نهضت حسینی افزوده می شود، بیان داشت: عشق و دلدادگی ارزنده ای میان مردم و امام حسین(ع) وجود دارد که هرکسی تلاش دارد تا عرض ارادتی نسبت به این امام همام داشته باشد.

 

وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، افزود: امروز مشاهده می شود عاشقان و مشتاقان امام حسین(ع) در کربلای معلی حضور یافته و به عزاداری اربعین شهادت این امام بزرگوار می پردازند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حضور میلیونی در کربلا نشانگر عظمت نهضت حسینی است، گفت: مراسم اربعین حسینی با حضور پرشور و گستردهمردم صورت می گیرد که این امر نشانگر اوج عزت و عظمت حماسه سرور و سالار شهیدان است.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که عزاداری و اشک برای امام حسین(ع) از ثواب ارزنده و گرانقدری برخوردار است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا پیرو واقعی امام حسین(ع) بوده و در مسیر تعالیم والای قیام سرور و سالار شهیدان گام برداریم.

 

وی افزود: رحمت خداوند متعال شامل همه ما خواهد شد که در مسیر سیره نورانی امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) حرکت کنیم و زمینه سازی برای سعادت و تعالی انسان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان با بیان این که انسان نباید فریب خواسته های دنیایی را خورده و باید به دنبال سرای آخرت باشد، گفت: برنامه های زندگی ما اید به گونه ای تنظیم شود که در مسیر رضایت خداوند منان گام برداریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات