۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۳۵۷۳۸

اسکان بیش از 8 هزار زائر پیاده در پایگاه های میقات الرضا

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد میقات الرضا(ع) گفت: تاکنون 8 هزار 320 زائر در 97 پایگاه میقات الرضا(ع) اسکان داده شده اند.
کاروان پياده روي زائران امام رضا(ع) در آستانه اربعين حسيني

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، عباس ذوالفقاری، دبیر ستاد میقات الرضا(ع) گفت: در مجموع 97 پایگاه  در شش  استان( خراسان شمالی 22، خراسان رضوی 30، خراسان جنوبی 7، سمنان 20، مازندران  12 و گلستان 6)  به صورت فعال و شبانه روز آماده خدمت رسانی به زائرین پیاده امام هشتم هستند.

 

وی افزود: به منظور اقامه نمازجماعت و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی به همه پایگاه های مسیر زائرین پیاده  روحانی اعزام شده است.

 

ذوالفقاری ادامه داد: در تمامی پایگاه‌ها اطلاعات راه و مسیرهای پیش رو توسط بنرهای نصب شده در مسیر به زائرین اطلاع رسانی می شود.

 

دبیر ستاد میقات الرضا(ع) در ادامه اظهار کرد: تاکنون 8 هزار و 320 نفر را در پایگاه‌ها اسکان داده‌ایم اما هنوز آمار دقیقی به دلیل ورود کاروان‌ها از حاشیه و مسیر‌های فرعی به مشهد مقدس تا روز آخر نمی‌توان ارائه داد.

 

وی با اشاره به این که 95 درصد جمعیت کاروان‌ها زیر 30 سال و اکثر آنان از روستاها هستند، گفت: تاکنون بیشترین ورود زائر از استان خراسان جنوبی و از شهرستان های فردوس، خواف و رشتخوار گزارش شده است.

 

ذوالفقاری تصریح کرد: با توجه به این که امسال شاهد کاروان‌ اولی ها هستیم پیش بینی می شود تعداد زائرین پیاده 20 تا 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

 

دبیر ستاد میقات الرضا(ع) خاطرنشان کرد: 30 پایگاه خراسان رضوی و نیرو‌های آن در حال آماده باش هستند و برای اولین بار ستاد میقات الرضا(ع) در 6 استان کشوررا استان خراسان رضوی در امر پشتیبانی و هماهنگی عهده دار شده است./930/د102/ب5

 

ارسال نظرات