۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۳۵۹۸۷
نماینده خبرگان رهبری:

گردهمایی اربعین دارای آثار فردی، اجتماعی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گردهمایی شیعیان در اربعین حسینی را کنگره عظیم جهان تشیع و دارای آثار مختلف سیاسی و اجتماعی دانست.
آيت الله مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با انعکاس گسترده پیاده‌روی میلیونی زائران اربعین حسینی در رسانه ها اظهار داشت: امسال بیش از از 20 میلیون زائر در کربلا حضور یافتند، این در حالی که در اعامل حج کمی بیش از دو میلیون زائر داریم.

 


وی با تأکید بر حضور در مجالس عزاداری و سوگواری که در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود، گفت: این حضور سبب بیدار شدن مسلمان ها و وحدت ایشان و به ویژه تشیع است، در شرایطی که وهابیت علیه تشیع فعالیت دارد، این حضور پیامی مهم به گروهک‌های افراطی و تکفیری دارد.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری، به ابعاد فردی و سیاسی زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: از نظر فردی کسی که مشرف می شود به زیارت امام حسین، قطعا یک تحول روحی پیدا می کند و تحت قبه امام حسین (ع) دعا مستجاب می شود و انسان حالت معنویت و روحانیت پیدا می کند و توجه به شهادت امام حسین تحولات روحی زیادی پیدا می کند، مخصوصا اگر زیارت با معرفت باشد.

 


وی گردهمایی شیعیان در اربعین حسینی را کنگره عظیم جهان تشیع و دارای آثار مختلف سیاسی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: باید چهره واقعی شیعه را از راه گفتار و نوشتار و عمل معرفی کرد. کتاب هایی در این زمینه نوشته شده است؛ از علامه طباطبایی گرفته تا استاد مطهری کتاب هایی در این زمینه نوشته شده است.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: لازم است به جای اینکه همه منبرشان ذکر مصیبت باشد، یک مقدار از اهداف امام حسین و شیوه زندگی ایشان نقل کنند، تا مردم بیشتر آشنا شوند، در حقیقت باید مکتب حقیقی تشیع و اهل بیت به جهانیان شناسانده شود تا از بدعت‌های نابجا و خرافه‌گری جلوگیری شود.

 


آیت الله شبستری با اشاره به رواج برخی خرافات در شیعه گفت: از جمله این خرافات، قمه زنی بوده که بدعتی آشکار است و دست‌های پنهان دشمنان تشیع در ترویج این بدعت بر کسی پوشیده نیست، بنابر این باید نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه بود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات