۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۳۶۱۵۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

تحقق سبک زندگی اسلامی راهگشای سعادت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی راهگشای سعادت جامعه بشری است، گفت: انسان باید زندگی خود را براساس آیات و معارف والای قرآن کریم و نشانه های خداوند متعال قرار دهد که می تواند سعادت آفرین و عزت بخش باشد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار می شود با بیان این که این ایام فرصتی ارزنده بوده که در ضیافتی معنوی قرار داریم، گفت: باید به نفس خود مراجعه کرده و خلوت با خود داشته باشیم که می تواند بسیار اثرگذار باشد.

 

وی با اشاره به این که  ارتباط بنده با خداوند منان که بهترین و زیباترین نعمت خداوندی است باید وجود داشته باشد، افزود: خوش به سعادت بندگانی که از این فرصت والا استفاده کرده و در راستای خودسازی خود تلاش می کنند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر بیان این که انسان باید از فرصت های عمر خود استفاده کند، بیان داشت: باید همه ما بدانیم که برگ زرین عمر در حال گذر است که باید در مسیر عفو و بخشش گام برداریم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که انسان باید در مدت ایام زندگی به فکر خود و خانواده اش باشد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا مراعات تقوای الهی و ترک معاصی را در میان خود و خانواده مان ترویج دهیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که  هر عزت و سعادتمندی که وجود دارد نزد خداوند متعال است، ادامه داد: هر عالم و بزرگی به هر جایی رسیده با خواست خداوند منان بوده است که تفویض امور به حضرت حق سبب عزت انسان می شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که انسان باید در مسیر تحقق سبک زندگی اسلامی گام برداشته و در این مسیر کوشا باشد، گفت: دو کتاب ارزشمند مفاتیح الحیات و رساله حقوق امام سجاد(ع) نقش ارزنده ای در تبیین سبک زندگی اسلاکی دارد که باید از آن ها به نحوی شایسته بهره گیری کنیم.

 

وی با تاکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی راهگشای سعادت جامعه بشری است، گفت: انسان باید زندگی خود را براساس آیات و معارف والای قرآن کریم و نشانه های خداوند متعال قرار دهد که می تواند سعادت آفرین و عزت بخش باشد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که زندگی که در مسیر تعالیم والای قرآنی باشد نورانی می شود، بیان داشت: زندگی که در این مسیر ارزشمند قرار گیرد سعادت را به ارمغان آورده و او را در مسیر ارزشمندی قرار می دهد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که هرکسی میان خود، قرآن و نشانه های الهی فاصله بیاندازد از سعادت دور می شود، افزود: چنین انسانی در ضلالت قرار گرفته و نمی تواند به مراتب والا دست پیدا کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ازدواج از نعمات الهی خداوند متعال است، ادامه داد: اخلاق مداری جزوی از زندگی ما بوده که از مسیر شرع گام برداشتن برکات فراوانی برای انسان خواهد داشت که باید براساس دستورالعمل های دینی حرکت کنیم.

 

وی گفت: در مواقعی بعضی از مشکلات در زندگی سبب اضطراب و دلهره می شود که اگر انسان آگاه و عالم به این مسائل باشد می تواند زندگی رقم بزند که مطابق با آیین و دستورالعمل های دینی است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که خشونت و بداخلاقی یکی از معضلات زندگی است، بیان داشت: خشونت آتشی است که در زندگی و اجتماع بر انسان بار می شود و انسان آگاه به این مسائل می تواند از خشونت دوری کند.

 

وی با اشاره به این که چیزی به نام خشونت در قاموس اسلام وجود ندارد، ادامه داد: دستورالعمل دین مبین اسلام به فرونشاندن خشم است که باید عصبانیت را از خود جدا کرده و به تعالی و آرامش خود و خانواده توجه داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات