۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۳۶۹۷۱
آیت‏الله احمدی فقیه یزدی تبیین کرد؛

زندگی امام رضا جلوه کاملی از حیات قرآنی

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم زندگی امام رضا(ع) را زندگی قرآنی توصیف کرد و یادآور شد: امام رضا(ع) تمام زوایای زندگی و حکومت خود را با اقتباس از قرآن به اجرا در می‏آوردند و مردم را با زندگی و حکومت قرآنی آشنا می‏کردند.
آيت الله محمدحسين احمدي فقيه يزدي

آیت‏الله محمد حسن احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با توجه به سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) به خاطر تلاش علمی بسیار زیاد در طول زندگی پر برکت خود ملقب به لقب عالم آل محمد(ص) شدند که همین لقب نشانگر شخصیت منحصر به فرد ایشان است.

 

وی در ادامه افزود: روایاتی که از امام رضا(ع) برای مسلمانان باقی مانده است عمدتا معارف توحیدی، احکام و مسائل مربوط به معاد است که بسیاری از گره‏های علمی که تا قبل از ایشان حل نشده مانده بود توسط ایشان حل و فصل شد.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: معین کردن قدرت امامت و توضیح و تفسیر وظایف امامت از مهم‌ترین فعالیت‏های امام رضا(ع) بود که تا قبل از آن بسیاری از مردم درک صحیحی از حکومت امامت معصومین(ع) را نداشتند.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی زندگی امام رضا(ع) را زندگی قرآنی توصیف کرد و یادآور شد: امام رضا(ع) تمام زوایای زندگی و حکومت خود را با اقتباس از قرآن به اجرا در می‏آوردند و مردم را با زندگی و حکومت قرآنی آشنا می‏کردند.

 

وی سبک زندگی امام رضا(ع) را الگویی مناسب برای مردم جهان دانست و تصریح کرد: ارتباط دائمی ایشان با خدا و پرهیز از زندگی دنیوی صرف از مهم‌ترین مسائل زندگی ایشان است و همه مردم جهان نیز باید با الگوپذیری از ایشان زندگی همراه با آرامش و به سمت کمال را تجربه کنند.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: شاخصه‏های بسیاری در زندگی امام رضا(ع) وجود دارد که پرداختن به آن فرصت و دقت بسیاری را می‏طلبد اما از مهمترین شاخصه‏ زندگی ایشان تعریف حکومت در محدوده فقه قرآنی و سیره پیامبر اکرم(ص) است.

 

وی در پایان با اشاره به موقعیت زمانی و مکانی خاص امام رضا(ع) اظهار داشت: شرایطی که برای ایشان از سوی مامون پدید آمد شرایطی منحصر به فرد بود و همین باعث تسریع انتشار سخنان امام رضا(ع) در تمام ممالک اسلامی شد./1329/ت302/س

ارسال نظرات