۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۳۷۱۳۶
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمنان، ولایت را سدی برای رسیدن به اهداف خود می‌بینند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب امروز هم همچون مأمون‌ عباسی در پی ایجاد بستر شکست اسلام و حاکمیت اسلام هستند و امامت، ولایت و دیانت را سد بزرگی بر سر راه آمال و آرزوهای دنیوی و ظالمانه خود می‌بینند.
حجت الاسلام مهدي گرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی استاد حوزه علمیه ظهر امروز در خیمه گلستان شهدای اصفهان در جمع عزاداران به مناسبت ایام شهادت حضرت ثامن الحجج، گفت: محبان و شعییان ائمه معصومان در قبال آنها دو وظیفه دارند.

 

وی بیان کرد: نخستین وظیفه محبان و شیعیان ائمه اطهار، برگزاری هر چه باشکوه شعائر اسلام و دین و مجالس وعظ و عزا در سالروز شهادت و ولادت آن بزرگواران است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دومین وظیفه محبان و شیعیان امامان معصوم، حرکت بر طریق سیره آنان است، تبعیت کردن و اطاعت از فرامین آنان در امور اخلاقی، اعتقادی و احکامی و ایجاد یک زندگی منطبق بر سیره حسنی و رضوی از خواسته های ائمه معصومان است.

 

وی ادامه داد: آشنا شدن با اصول ثابت رفتاری، کرداری و گفتاری ائمه معصومان مهم ترین وظیفه ای است که بر گردن شیعیان و محبان واقعی ائمه اطهار است و این مسأله وظیفه ای مهم‌تر از برگزاری مجلس عزا برای آنان است.

 

حجت الاسلام گرجی افزود: مطالعه عمیق درباره سیره ائمه معصومان به ویژه ثامن الحجج که مهمان ما ایرانیان است و منابع متعددی از سیره  و سفارشات آن حضرت برای ما به یادگار مانده است، رسالت امروز نسل جوان و پدران و مادران است.

 

وی تأکید کرد: حضور قریب به سه سال حضرت رضا(ع) در ایران فرصت بسیار مغتنمی برای شیعیان و محبان آن حضرت در ایران است تا زندگی خود را برپایه سیره رضوی بنا نهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مأمون عباسی با ترفندهای مختلف امام رضا(ع) را به خراسان آورد و حربه های زیادی را برای تحقیر و شکست امامت در پیش مردم آن زمان بکار بست، گفت: امروز هم مأمون‌های زمانه در پی یافتن نقاط ضعف ما و پررنگ کردن آنان در پیش چشم جهان هستند تا از این طریق اسلام را تحقیر و تضعیف کنند.

 

وی بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب و حاکمیت اسلامی، امروز هم  همچون مأمون‌ عباسی در پی ایجاد بستر شکست اسلام و حاکمیت اسلام هستند، چرا امامت و ولایت و دیانت را سد بزرگی بر سر راه آمال و آرزوهای دنیوی و ظالمانه خود می‌بینند.

 

حجت الاسلام گرجی در پایان افزود: مهم ترین نیاز جامعه ما، ایجاد زمینه ها و بستر لازم برای بازسازی معنوی در بین سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است، معنویت و سیره رضوی و نبوی و حسینی اهداف دشمنان اسلام و امامت را خنثی می کند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات