۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۳۷۴۶۹
خطیب جمعه نجف آباد:

هدف دشمن از فتنه 88 نابودی نظام اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به دوران فتنه سال 88 و حضور مردم در از میان رفتن این فتنه گفت: اصلی ترین هدف دشمن نه از میان بردن جناح ها و گروه های سیاسی، بلکه نابودی نظام مقدس اسلام و انقلاب است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به وقایع فتنه سال 88 گفت: دشمنان دیگر همانند گذشته علنی وارد صحنه نبرد نمی شوند و این از مواردی بود که در فتنه سال 88 از سوی دشمنان در پس پرده آشکار شد.

 

وی نابودی مکتب و نظام اسلام را اصلی ترین هدف دشمن در این گونه جریانات بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در آن زمان بیان کردند دشمن تنها به دنبال نابودی اسلام است و برایش هیچ جناح و گروهی فرق نمی کند و با تمام توان خود با هر شیوه و برنامه ای به دنبال رسیدن به هدف خود است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی با بیان این که در آن زمان گروهی در مقابل این توطئه دشمن کوتاهی کردند و به میدان نیامدند، بیان داشت: یک مسلمان واقعی باید در همه شرایط و زمان ها با بصیرت و هوشیاری در میدان حاضر شود و دشمن در فتنه 88 در همان اقدام های اولیه اش با خیمه های عزاداری اباعبدالحسین و هوشیاری مردم روبرو شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: وقتی اصل نظام و انقلاب در خطر است، جای هیچ تأملی نیست و باید همه در میدان حاضر باشند که عزت و سربلندی این ملت در سایه وحدت، بصیرت و هوشیاری به دست آمده است و همین امر باعث سردرگمی دشمنان در رویارویی با جوامع اسلامی شده است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به سفر رییس مجلس به سه کشور عراق، سوریه و لبنان نیز گفت: این سه کشور در خاکریز اول مقاومت کشورهای اسلامی قرار دارند و برقراری این گونه تعاملات هر چه بیشتر بر قدرت و صلابت کشورهای اسلامی خواهد افزود و دیگر کشورها را بیدار خواهد کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: از توطئه ها و نقشه های دشمن برای نابودی اسلام، رفاه زدگی و تسلیم شدن مردم در برابر مشکلات است و در این دوران نیز هر مسلمانی باید با تمام بصیرت، ایمان و استقلال در میدان نبرد حاضر باشد.  

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(ع) گفت: ماموریت ائمه(ع) از زمان امام رضا به بعد وارد دوران تازه شد و این چهار امام بزرگوار به غیر از مسوولیت های ائمه دیگر وظیفه پیاده کردن و آماده سازی جامعه برای حضور امام غائب را نیز به عهده داشتند.

 

وی اصل تثبیت دین و تفسیر اسلام در مباحث حلال و حرام را ویژه امامان قبل از امام رضا بیان داشت و افزود: با این که هر یک از ائمه اطهار برای پیاده کردن حکومت اسلامی تلاش های فراوانی انجام دادند ولی دشمنان اسلام از این امر جلوگیری کردند و شاهد هستیم که در زمان امام رضا عمده بحث ایشان زعامت و جایگاه امام در میان مردم بود.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به حدیثی از امام عسکری درباره وضعیت شناخت راه در زمان نابسامانی اوضاع افزود: امام در جواب این سوال مردم را به سه دسته تقسیم کردند و دسته اول کسانی هستند که با بصیرت و هوشیاری امام زمان خود را شناخته و در تمام شرایط و اوضاع هیچ گاه دست از امام خود بر نمی دارند و هیچ مصیبتی آنان را دچار شک و گم کردن راه نمی کند.

 

وی درباره ویژگی های گروه دوم گفت: آنان کسانی هستند که برای حرکت در مسیر حق آن را از اهل حق نمی آموزند و در کنار مفسران اصلی دین یعنی اهل بیت حرکت نمی کنند و همانند موجی می مانند که با آب دریا حرکت می کند و دسته آخر دل و جانشان در تسخیر شیطان قرار گرفته است و تمام تلاششان از بین بردن حق به وسیله باطل است و از وحدت و عزت مسلمانان در هراس هستند و همه سعیشان نابودی حق است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات