۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۳۷۸۷۸

برنامه های گرامیداشت یوم الله 9 دی در خراسان شمالی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: برنامه های گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه در استان با سخنرانی آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران، سیدمحمد حسینی، وزیر سابق ارشاد و سردار سپهری، معاون نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار می شود.
9 دي

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با دعوت از مردم برای حضور گسترده در مراسم گرامیداشت نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: در این راستا دوشنبه هفته جاری به مناسبت این که مردم بجنورد در روز هشتم دی ماه سال 88 و پیش از سایر شهرها علیه فتنه قیام کردند؛ برنامه دیدار اعضای ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی استان خراسان شمالی با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد پیش بینی شده است.

 

وی با بیان این که برای روز سه شنبه نهم دی ماه نیز دو برنامه محوری در استان پیش بینی شده است، اضافه کرد: در این روز ساعت 12 مراسم سخنرانی سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دانشگاه پیام نور بجنورد و همزمان با نماز مغرب و عشاء نیز مراسم محوری بزرگداشت یوم الله نهم دی ماه در محل مسجد انقلاب با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: همچنین چهارشنبه شب در مرکز شهرستان شیروان نیز مراسم محوری نهم دی ماه با سخنرانی سیدمحمد حسینی برگزار می شود.

 

به گفته وی سخنران ویژه مراسم نهم دی ماه در آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان سردار محمدحسین سپهری، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

حجت الاسلام سالاری افزود: همچنین مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه در مرکز شهرستان فاروج نیز در روز سه شنبه با سخنرانی سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی در ادامه با بیان این که مراسم بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در همه شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی، مراکز بخش ها و دهستان ها و نیز روستاهای بزرگ استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم ها ائمه جمعه و جماعات شهرها و مراکز بخش ها و دهستان ها در مورد موضوع فتنه 88 و لزوم داشتن بصیرت سخنرانی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام سالاری اظهار داشت: همچنین با هماهنگی به عمل آمده، همزمان با این ایام تمامی روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاهای استان و نیز ائمه جماعات مساجد پیرامون موضوع فتنه 88 و توطئه های دشمنان سخنرانی و روشنگری خواهند داشت.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی افزود: افزون بر این به مناسبت نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت محفل انس با قرآن کریم هم به همت نهاد تبلیغات اسلامی استان در بجنورد برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این مراسم روز چهارشنبه دهم دی ماه بعد از برپایی نماز مغرب و عشاء در محل مسجد امام رضا(ع) با حضور قاریان قرآن و مردم ولایت مدار استان خراسان شمالی برگزار می‌شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات