۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۳۷۸۸۴
آیت‌الله نوری همدانی:

اختلاف میان مسلمانان عزت و قدرت اسلام را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی وحدت و اتحاد را از جمله اصول مهم برای اقتدار و عزت اسلام دانست و گفت: ارتباط و پیوند مسلمانان سبب تشکیل سازمان قدرتمند و عزتمند اسلامی می‌شود، اگر اختلاف باشد دشمن از آن سوء استفاده می‌کند.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه یکشنبه در دیدار جمعی از مدیران مجتمع عالی امام خمینی(ره) و اعضای برگزار کننده نمایشگاه «امت واحده» گفت: اسلام از آغاز به دنبال تشکیل امت واحده بوده است.

این مرجع تقلید وحدت و اتحاد را از جمله اصول مهم برای اقتدار و عزت اسلام دانست و بیان داشت: نخستین کار پیامبر(ص) ایجاد وحدت میان مردم، سیاه و سفید، عرب و عجم بوده است؛ درباره وحدت آیات و روایات فراوانی وجود دارد.

وی ادامه داد: حبل و ریسمان خدا، اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) هستند، اگر افراد در پناه قرآن و عترت باشند اختلافی نخواهند داشت؛ چرا که نتیجه اختلاف سستی و از میان رفتن قدرت و عزت اسلام است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که فرهنگ عالی اسلام اقتضا می‌کند مسلمانان با یکدیگر اتحاد و وحدت داشته باشند، اظهار داشت: ارتباط و پیوند مسلمانان سبب تشکیل سازمان قدرتمند و عزتمند اسلامی می‌شود، اگر اختلاف باشد دشمن از آن سوء استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) نیز تأکید می‌کردند شیعیان به مساجد اهل سنت رفته و با آنها ارتباط داشته باشند؛ همچنین در نماز جماعت آنها شرکت کنند و وحدت خود را نشان دهند؛ حتی در گذشته شیعیان و اهل‌سنت در یک مدرسه درس می‌خواندند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که قرآن به مؤمنان تأکید می‌کند کفار با هم هستند و شما نیز باید متحد باشید، خاطرنشان کرد: اگر اتحاد وجود نداشته باشد فساد و فتنه بزرگی در دنیا به وجود می‌آید.

این مرجع تقلید وحدت و صمیمیت نداشتن با یهود، نصارا، صهیونیست و کفار را از دیگر اصول مهم اسلام خواند و اظهار داشت: مسلمانان چه بخواهند، چه نخواهند،‌ چه بدانند و چه ندانند کفار، یهود و صهیونیست‌ها دشمنان آنها هستند؛ از این‌‌رو هیچ گاه نباید آنها را یار، یاور و دوست صمیمی قرار داد.

وی تأکید کرد: در دنیای امروز دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه میان افراد هستند؛ از این‌رو فرقه‌های مختلفی همانند داعش، طالبان و سلفی‌ها را ایجاد می‌کنند؛ حتی پول عربستان کاری کرده که دولت مصر نسبت به رفتار شیعیان حساس شده و اجازه نمی‌دهد مراسم عزاداری خود را در ملأ عام برگزار کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: دشمنان به قدری به دنبال ایجاد تفرقه هستند که به برخی دولت‌ها پول می‌دهند تا میان امت تفرقه ایجاد کنند؛ حتی عربستان حاضر بود پول حمله رژیم صهیونیستی به غزه را بدهد.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که پیامبر(ص) بارها نسبت به ایجاد فتنه میان مسلمانان هشدار داده‌اند، بیان داشت: ملتی حاضر به شهادت می‌شود که قلب قوی داشته باشد؛ اگر فرد به مادیات علاقه داشته و معنویت را کنار بگذارد در دین گرفتار سستی می‌شود.

وی افزود: کسی نباید در جهت ایجاد اختلاف قدم بردارد، چرا که باید بداند دشمنان اسلام کینه توز هستند./993/پ202/ج

ارسال نظرات