۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۳۸۶۳۷
مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت ارتقای کیفی فعالیت های فرهنگی مذهبی با مشارکت حوزویان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فعالیت های فرهنگی و مذهبی در کشور باید با مشارکت هر چه بیشتر حوزویان و دانشگاهیان بهینه سازی و کیفیت افزایی شود.
كارگاه آموزشي روحانيان طرح هجرت و مستقر خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل فرق و مذاهب معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز در کارگاه آموزشی روحانیان مستقر و هجرت استان خراسان شمالی، با تأکید بر لزوم افزایش فعالیت های فرهنگی و مذهبی در کشور، اظهار کرد: گسترش فعالیت‌های مذهبی و دینی بیش از گذشته باید در دستور کار مسؤولان و مردم قرار گیرد.

 

وی با بیان این که برای دستیابی به جامعه اصلی اسلامی لازم است حجم و کیفیت فعالیت‌های قرآنی افزایش یابد، اضافه کرد: اگر چه در این زمینه اقدامات چشمگیری در طول بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی انجام شده اما هنوز کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد که باید از سوی متولیان فرهنگی و مذهبی و نیز مردم انجام شود.

 

حجت الاسلام حاتمیان با تأکید بر لزوم نصب‌العین قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه، خواستار تلاش علمی، فرهنگی و دینی با استفاده از حداقل امکانات و بهینه ‌سازی و کیفیت ‌افزایی برنامه‌ها شد.

 

وی با بیان این که در این راستا نقش حوزویان و دانشگاهیان بیش از سایر اقشار است، تصریح کرد: باید فعالیت های فرهنگی و مذهبی در کشور با مشارکت بیشتر حوزویان و دانشگاهیان بهینه سازی و کیفیت افزایی شود.

 

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به حمایت از برنامه‌هایی که در راستای توسعه فرهنگی و دینی باشد، اظهار کرد: در این زمینه مشارکت همگان به‌ ویژه اقشار تأثیرگذار دانشگاهی و حوزوی می تواند در مؤفقیت برنامه ها نقش چشمگیری داشته باشد.

 

در ادامه این کارگاه، سرفصل های این دوره شامل خاستگاه و افکار داعش، نحله های انحرافی، صحت قرائت نماز و اولویت های فقهی در بیان احکام شرعی از سوی اساتید و روحانیان شرکت کننده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

کارگاه آموزشی ویژه روحانیان مستقر و طرح هجرت استان خراسان شمالی طی روزهای نهم و دهم دی ماه با حضور تمامی روحانیان مستقر و طرح هجرت استان به مدت 16 ساعت مفید برگزار شد.

 

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ارتقای توانمندی روحانیان به منظور پاسخگویی به شبهات و القائات، فراهم سازی زمینه رشد اندیشه دینی در حوزه فرق و مذاهب، به روز کردن اطلاعات علمی و فرهنگی روحانیان مستقر و طرح هجرت و ... بود.

 

حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، متخصص و صاحب نظر و مؤلف در حوزه نحله های انحرافی مدعو از تهران، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل فرق و مذاهب معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت‌الاسلام رضا حسینی دارینی، از اساتید حوزه علمیه مشهد و سید محمدجواد علمی، مدرس و قاری قرآن کریم و عضو جلسات نخبگان جامعه قاریان قرآن مشهد از جمله اساتید و میهمانان دعوت شده به این کارگاه آموزشی بودند که در این دو روز مسائل و موارد مورد نظر را برای روحانیان مستقر و طرح هجرت استان خراسان شمالی مطرح کردند.

 

این گزارش حاکیست در حال حاضر 110 روحانی مبلغ در قالب طرح هجرت بلندمدت در روستاها و مناطق شهری محروم استان خراسان شمالی فعالیت تبلیغی می کنند که از این تعداد 70 نفر مبلغ برادر و 40 نفر نیز خواهر هستند.

 

برگزاری نمازهای جماعت، کلاس های قرآن، اخلاق و احکام، اجرای طرح تابستانه، برگزاری دعای کمیل، توسل و دیگر ادعیه، برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم، رمضان و دیگر مناسبت های مذهبی، سرکشی به خانواده شهدا، کمک به نیازمندان، برگزاری برنامه های شبی با قرآن، سخنرانی مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر و ... از جمله فعالیت های روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاها و شهرهای استان خراسان شمالی محسوب می شوند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات