۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۳۸۶۶۴
عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید کرد؛

ارتباط رهبران ادیان راهی برای مقابله با خشونت و افراط گری

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اهمیت همکاری رهبران دینی گفت: اگر رهبران دینی با هم ارتباط نزدیکی داشته باشند و اختلافات بین پیروان جلوگیری شده و خشونت کاهش می یابد.
اسلام و بوديسم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفری، عضو هیأت علمی ادیان شرقی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، ظهر امروز در گفتگوی چند جانبه اسلام و بودیسم به بیان مطالب و پیشهاداتی در زمینه مقابله با خشونت و افراط گرایی پرداخت و راهکارهایی در این رابطه مطرح کرد.
 
وی با رد هر آن چه که با اسم دین اتفاق می افتد از جمله خشونت در دین گفت: باید گرو ه هایی تشکیل شود تا در ادیان مختلف به رفع افکار غلط در رابطه با ادیان مختلف بپردازند.
 
حجت الاسلام جعفری تشکیل جلساتی بین رهبران دینی را مهم دانست و تصریح کرد: اگر جلساتی بین رهبران دینی برگزار شود می توان برنامه هایی را برای جوامع دینی اتخاذ کرد که جوامع دینی را به سوی صلح و وحدت سوق دهد.
 
وی به فواید ایجاد همکاری بین رهبران ادیان اشاره کرد و افزود: نخستین فایده همکاری ایجاد تفاهم بین ادیان است و همچنین برای نجات جامعه انسانی تلاش می کنند و بحران میان پیروان ادیان کاهش میابد.
 
حجت الاسلام جعفری در ادامه درک متقابل دینی و اعتقادی ادیان از یکدیگر مهم دانست و خاطر نشان کرد: اگر ادیان از نزدیک وضعیت یکدیگر را بشناسند می توانند از ادیان هم درک متقابلی داشته باشند و این در از اختلاف میان ادیان جلوگیری می کند.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان همدلی رهبران دینی را یکی دیگر از راه های همکاری ادیان ذکر کرد و ابراز داشت: با ارتباط نزدیک ادیان به مقدسات هم احترام می گذاردند و یک همدلی ایجاد می و به این صورت در مقابل ظلم ستیزان ایستادگی می کنند و هر آن چه که ادیان را تهدید می کند نابود می کنند.
 
وی در پایان با توجه به وجود راه کار های زیادی که از همکاری رهبران دینی ایجاد می شود گفت: با ارتباط نزدیک ادیان می توان از جنگ و خشونت میان ادیان جلوگیری کرد و نگذاشت ضد ارزش به ارزش تبدیل شود./1322/پ202/س
ارسال نظرات