۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۳۹۱۲۵
مدیر حوزه های علمیه مازندران:

مبلغان دینی عامل تحقق وحدت در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی عاملان وحدت هستند، گفت: مبلغان در هر منطقه قطب وحدت هستند و باید در برنامه ریزی ها وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
حوزه مازندران حوزه مازندران حوزه مازندران حوزه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران، امروز در گردهمایی معاونان تبلیغ طرح هجرت شهرهای مازندران که در آمل برگزار شد با اشاره به اهمیت تبلیغ در دین مبین اسلام، گفت: یکی از مهم ترین فلسفه های بعثت همه انبیاء هدایت تشریعی بوده است تا شریعت خدا را برای همه مردم بیان کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران افزود: هدایت تکوینی مختص به ذات اقدس خداوند متعال بوده که خودش هدایت کننده است و بدون هدایت کسی زندگی نمی کند. 

 

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: انسان شرافت عقلی دارد و براساس آن خداوند متعال پیامبران را فرستاد تا دست بشریت را برای سعادت ابدیت بگیرد.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران با تاکید بر این که هدایت بدون تبلیغ امکان پذیر نیست، ادامه داد: برای انتقال پیام نیاز به تبلیغ است و امروز این تکلیف خطیر بر عهده علما و مبلغان دینی است.

 

وی با تاکید براین که تبلیغ دینی برهمه تکلیف است، خاطرنشان کرد: در راه ادای به این تکلیف، پیامبران، امامان و مبلغان سختی های بسیاری را تحمل کردند و ماهم باید تحمل داشته تا این امانت به دست آیندگان برسد. 

 

حجت الاسلام طاهری افزود: با توجه به گستردگی که در امر تبلیغ وجود دارد نیاز به سامانه تبلیغ قوی است که سازمان تبلیغات اسلامی مازندران صد مبلغ ثابت دارد و اقدامات خوبی صورت می گیرد که حوزه های علمیه نیز قدم های مثبتی قدم برای تبلیغ برداشته است.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران با بیان این که نهصد طلبه برای طرح هجرت در هزار روستای مازندران نیاز است، تصریح کرد : 160 مبلغ برادر و  27 خواهر مبلغ در این طرح بدون حقوق مشغول فعالیت و خدمت در استان هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هفته وحدت، یادآور شد: امام عزیزمان مبتکر بسیاری از ارزش ها در جامعه بودند وا نقلاب اسلامی زمینه ساز برکت است که از جمله برکات انقلاب اسلامی این بوده که وحدت شیعه و سنی را پرچمداری می کند.

 

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر این که اگر امروز در کشورهای اسلامی اتحاد و همدلی وجود داشت شاهد این همه اختلافات نبودیم، گفت: وجود وحدت در کشورهای اسلامی سبب می شد تا امروز شاهد این همه ظلم به مردم فلسطین، بحرین، عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و کشورهای مسلمان آفریقا نبودیم.

 

 مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران با بیان این که انگلیس و آمریکا عاملان اصلی تفرقه میان مسلمانان هستند، افزود: گروهای افراطی که در آفریقا نسل کشی می کنند بنام لااله الاالله و محمد رسول الله خطرناک تر از گروهای داعش و النصره هستند که بلایی به جان اسلام و همه مسلمانان شدند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توسل امت اسلامی به قرآن و اهل بیت برای پیروزی در برابر دشمنان تأکید کرد و گفت: اگر از قرآن کریم بهره گیری کرده و از اهل بیت معصومین(ع) به دور باشیم بهره ای نداشته و درهای این دو امر مهم را بسته ایم.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران با تاکید بر این که حقیقت قرآن و اسلام یکی است که با دو بال پرواز می کنیم، گفت: اگر وحدت و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) بیشتر شده و در عصر غیبت تمسک به عنایات امام زمان(عج)، ائمه معصومین(ع) و در عصر حاضر علما و مراجع تقلید و مقام معظم رهبری داشته باشیم می توانیم به تعالی برسیم.

 

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: اگر با قرآن و عترت در زیر پرچم جمهوری اسلامی و متکی به اصل ولایت فقیه باشیم مسیر خود را به سمت خداوند برنامه ریزی می کنیم که امری ارزنده و ارزشمند است.

 

وی  با بیان این که مبلغان دینی عاملان وحدت هستند، خاطرنشان کرد: باید ارتباطات خود را با برادران اهل سنت، کارگزاران نظام و ائمه جمعه بیشتر کنیم که مبلغان هرشهر بال ائمه جمعه هستند.

 

مدیراستانی حوزه های علمیه مازندران با تاکید بر این که مبلغان باید با اقشار مختلف جامعه ارتباط خوبی داشته باشند، یادآورشد: مبلغان در هر منطقه قطب وحدت هستند و باید در برنامه ریزی ها وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهیم./1314/ پ202/ب1

ارسال نظرات