۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۴۰۴۵۶
آیت الله نظری:

گمراهی و تاریکی جهان، ثمره خروج از هدایت دین است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه امروز آحاد جامعه اسلامی باید متوجه باشند تا از هدایت و دین خارج نشوند، چون در غیر این صورت ثمره و نتایج بدی برای بشر دارد و دنیا را به سمت تاریکی می برد.
آيت الله نظري خادم الشريعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار مدیر کل و کارکنان فنی و حرفه ای استان با تبریک ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام گفت: خداوند متعال در قرآن، پیامبر را به خورشید تشبیه کرده است یعنی هم نور و حرارت زندگی و هم بندگی دارد و خوشا به حال افرادی که پیرو چنین شخصیتی باشند.

 

وی با بیان این که اسلام جامع همه خیرات است، افزود: انسان در شش جهت فردی، جمعی، جسمی، روحی، دنیوی و اخروی حاجت مند است و حوائج بشر در این شش جهت باید تأمین شود که آن نور و کتاب محمد و علی و آل علی(ع) هستند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که خداوند همانطور که نعمت وجود را تکمیل کرد نعمت معنا و ماده و تربیت را نیز تکمیل کرد، ادامه داد: خداوند متعال در وجود ما چیزی را ناقص نگذاشت، بلکه هم مادی و هم معنوی را تربیت کرد.

 

وی با اشاره به این که تربیت مهم آن آینده نگری است، گفت: بشر برای درک آینده نیازمند یک درک اعلی است و آن دین و ایمان است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه ادامه داد: کسی که ایمان دارد از رتبه بالایی برخوردار است، چون تنها نقد را نگاه نمی کند بلکه به کل خلقت فکر می کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه گفت: آینده نگری ایجاد می کند که خدا را بندگی کنیم و بندگی نیز با زندگی منافات ندارد و مهم ترین راه بندگی نخست اقامه نماز اول وقت و در ادامه نیز حرکت در مسیر خیر و نیکی است.

 

وی گفت: پرهیز از ظلم و ستم عالی ترین دستور تکاملی اسلام است، چون دین مبین اسلام به هیچ عنوان ظلم را صحیح نمی داند.

 

استاد درس خارج فقه اصول و حوزه با ابراز تأسف از کشتار امت اسلامی در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه گفت: متأسفانه برخی انسان های جاهل و نادان به نام اسلام بزرگترین جنایت های بشری را مرتکب می شوند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه، دین مبین اسلام را دین مودت، مهربانی و برادری دانست و خاطرنشان کرد: همان طور که کلام الهی بیان کرده در پذیرش دین هیچ گونه اجباری نیست و اختیاری بودن یکی از ویژگی های دین مبین اسلام است، اما امروز عده ای در عراق و سوریه به جرم شیعه بودن هزاران انسان بی گناه را می کشند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید متوجه باشند تا از هدایت و دین خارج نشوند، چون در غیر این صورت ثمره و نتایج بدی برای بشر دارد و دنیا را به سمت تاریکی می برد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر این که در نظام اسلامی که قوانین جامعه بر پایه مبانی دینی نوشته شده است، احکام اسلام در عمل نیز باید با دقت نظر بیشتر و بهتری اجرایی شود، گفت: باید تلاش شود تا روح خدمت توسعه پیدا کند و روح اذیت و آزار در جامعه رفع و دفع شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات