۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۴۰۴۶۶

چند خبرکوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین همایش زائران عمره مفرده در اهواز، برگزاری یادواره شهدای 21 دی در شهرستان لالی، آغاز نام نویسی برای مسابقه های ابتهال و تواشیح در خوزستان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا از اهواز، ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان ، با بیان این که زائران ایرانی خانه خدا سفرای نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور عربستان هستند و باید با نشان دادن متانت و صبوری در مدت زمان حضور در این کشور موجب سربلندی کشور شوند، افزود: از برکات نظام و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری، کشور ایران کانون معارف الهی شده و این یکی از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این که عظمت و احترام هر ایرانی در سرزمین وحی مرهون رشادت‌های شهدا و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است، گفت: نام پر آوازه اسلام با کشور ایران عجین شده است و این صرفاً در حد یک حرف نیست، بلکه عزتی است که تمامی زائران ایرانی خانه خدا در این سفر آن را احساس خواهند کرد.

حویزاوی اظهارداشت: هم اکنون برخی از افراد در کشورهای سوریه، پاکستان، افغانستان و عراق ریشه نفاق را کاشته و خواسته و یا ناخواسته عده‌ای مسلمان‌نما نیز به این امر دامن می‌زنند. حرکت و حضور زائران ایرانی در مراسم زیارت خانه خدا برای تمام کشورهای مسلمان به یک الگو تبدیل شده و این امر در رفتار سایر کشورها با مردم ایران تأثیر بسیاری داشته است.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان گفت: مردم خوزستان همواره در عرصه حج، زیارت عتبات عالیات و برگزای مراسم‌های عاشورا و تاسوعا و اربعین حسینی پیشگام بوده‌اند.

وی در ادامه نکاتی در‌درباره هزینه سفر عمره سال جاری، مقدار ارز تخصیص یافته به زائران عمره، رعایت قوانین کشور میزبان و عدم درگیری با مأموران امنیتی و ارشادی، ساخت و ساز حرمین که ممکن است محدودیت‌هایی برای زائرین ایجاد کند، رعایت نکات بهداشتی، کمک زائران جوان به افراد مسن جهت انجام مناسک، شرکت در نمازهای جماعت مکه مکرمه و مدینه منوره و آمار زائرین عمره مفرده سال جاری و همچنین بحث آموزش که زائران به صورت اینترنتی و آنلاین می‌توانند از آن استفاده کنند به بیان مطالبی پرداخت.

برگزاری یادواره شهدای 21 دی در شهرستان لالی

خدامراد نجفی‌حاجی‌ور، معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پروش شهرستان لالی در از حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای 21 دی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: در کنار این مراسم نمایشگاه انقلاب اسلامی گزیده‌ای از تصاویر راهپیمایی‌های مردم لالی نیز برپا شده است که تا 22 بهمن دایر خواهد بود.

معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پروش شهرستان لالی درباره محل برگزاری این یادواره گفت: این یادواره در تالار مولوی واقع در میدان 21 دی این شهرستان برگزار می‌شود.

آغاز نام نویسی برای مسابقه های ابتهال و تواشیح در خوزستان

ناصر دغاغله، دبیر برگزاری مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ابتهال و تواشیح اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان از آغاز نام‌نویسی برای شرکت در این مسابقات خبر داد.

وی با بیان این که مرحله استانی این مسابقات بهمن‌ماه برگزار می‌شود، گفت: نام‌نویسی برای شرکت در این دوره از مسابقات، از امروز شنبه، 20 دی آغاز شد و تا 5 بهمن ادامه خواهد داشت.

دبیر برگزاری مسابقات ابتهال و تواشیح اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: در صورتی‌که استقبال برای شرکت در این دوره از مسابقات به صورت گسترده انجام گیرد مهلت نام‌نویسی این دوره از مسابقات تمدید خواهد شد.

دغاغله با بیان این که در خوزستان نزدیک به 30 گروه تواشیح در حال فعالیت هستند، اظهارداشت: این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد و برای نام‌نویسی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های مربوطه مراجعه کنند./9452/د101/ب2

 

ارسال نظرات