۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۴۰۷۳۷

راه اندازی بخش مکتوب پاسخ به سؤالات دینی در مرکز ملی پاسخگویی

خبرگزاری رسا ـ مدیر بخش فضای مجازی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی از راه اندازی بخش مکتوب پاسخ به سؤالات در آینده نزدیک خبر داد.
راه اندازی بخش مکتوب پاسخ به سؤالات دینی در مرکز ملی پاسخگویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی کامل رضا نیا، مدیر بخش فضای مجازی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی، ظهر امروز در  نشست خبری آغاز به کار شعبه این مرکز در مشهد، گفت: در سال 87  با توجه به اقتضای زمان و نیاز رسانه ای که احساس می شد فرایند ورود به فضای مجازی را با بهره گیری از تکنولوژی های جدید آغاز کردیم.

 

حجت الاسلام کامل رضا نیا در ادامه تصریح کرد: ما در فضای وب جزو اولین سایت هایی بودیم که توانستیم با اعتبار خوبی نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهانی ورود پیدا کنیم و از طریق سامانه پیامکی 30007461 اقدام به پاسخگویی سوالات دینی مردم می کردیم.

 

مدیر بخش فضای مجازی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به گفت و گوی زنده مرکز گفت: در مرحله بعد، گفت و گوی زنده خود را از طریق چت در فضای وب به راه انداختیم و هم اکنون حدود یک سال است که بنا به دغدغه ای که وجود داشت از کارشناسان خواهر جهت  سوالات ویژه بانوان استفاده می کنیم و تمام این ها برای این بوده است که در بخش های گویا خروجی های مناسب و مطلوبی را نیز داشته باشیم.

 

وی با بیان این که جامعه ایران، جامعه دیداری و شنیداری است،  خاطر نشان کرد: به همین جهت تماس ها استقبال خوبی را دارند و این تماس ها لحظه به لحظه ها در حال کنترل و پیگیری است. همچنین هر مبلغ برای خود دارای کارنامه مجزا بوده و حرکت با تابلو و برگزاری دوره های کارگاهی و آزمون های سطح بندی شده جهت ارزیابی فعالیت و عملکرد کارشناسان دینی از دیگر اقدامات این مرکز است.

 

حجت الاسلام کامل رضا نیا یاد آور شد: بخش مکتوب نیز در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد و امیدواریم ظرفیت های در نظر گرفته شده پاسخگوی مردم باشد. همچنین در تلاش هستیم تا ظرفیت های حوزه علمیه را به همه سطوح کشور نشر و ارتقا دهیم.

 

مدیر بخش فضای مجازی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران پیرامون نیاز سنجی های این مسیر پیش از ورود به آن، خاطر نشان کرد:  در قم بیش از 10 هزار پرسش و پاسخ  و در مشهد نیز بیش از 18 هزار پرسش و پاسخ در ماه انجام می شود و این نشان می دهد زیر پوسته جامعه چه رخدادی در حال وقوع است.

 

وی با تاکید بر هنجار های دینی حاکم بر جامعه اظهار کرد:  جامعه متدین امروز ما با حلال و حرام درگیر بوده و از ظواهر دینی تا حد امکان فاصله گرفته و زندگی خود را بر اساس هنجار های دینی حاکم بر جامعه شکل داده اند. همچنین در بحث مشاوره خانواده و مفاسد اخلاقی و امثال ان ارتباطات زیاد بوده است چرا که اینان با تحکیم مسائل خانواده تلاش در کاهش مشکلات و روابط میان زن و شوهر دارند.

 

حجت الاسلام کامل رضا نیا با اشاره به فعالیت فرق و ادیان در زمینه اعتقادات دینی گفت: در این زمینه اقدام به افکارسنجی های قوی کردیم تا مطالبات مردم را جستجو کرده و مورد پوشش قرار دهیم و بتوانیم هنجارهای حاکم بر آن را نیز شناسایی و تحلیل کنیم. همچنین از دیگر حوزه های فعالیت ما  احکام و مشاوره خانواده، قرآن و شبهات، ولایت فقیه، کارکرد روحانیت و امثالهم بود که هنوز نیاز به رشد و پیشرفت دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به راه های ارتباطی مرکز گفت: پایگاه اینترنتی eporsesh.com، سامانه پیامکی 30007461 و تلفن گویای 09640 و 096400 آماده دریافت سوالات عموم مردم هستند./9315/پ203/ب5 

 

 

ارسال نظرات