۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۰۲۱
عضو راهبردی مرکز ادیان و جنبش های نو ظهور:

عرفان کیهانی موجب آسیب های اعتقادی و اجتماعی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی در جلسه تبیین عرفان های نوظهور با موضوع عرفان حلقه های کیهانی، گفت: این فرقه موجب آسیب های اعتقادی، جسمی، روحی و اجتماعی می شود.
عرفان‌هاي نوظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمودرضا قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه الزهرا، در پنجمین دوره آموزشی سرگروه های صالحین بسیج رسانه ملی که بعد از ظهر امروز در هتل نخل برگزار شد، به  تبیین عرفان های نوظهور با موضوع عرفان حلقه های کیهانی پرداخت.

 

وی با بیان این که سرکرده این شبکه فردی به نام محمد علی طاهری است، گفت: طاهری یکصد و پنجاه هزار نفر را در دهه 80 به عنوان مربی تربیت و برای آن ها گواهی صادر کرده است.


 
حجت الاسلام قاسمی، به دیدگاه های سرکرده این شبکه اشاره و تصریح کرد: طاهری این شبکه را شعور کیهانی می داند که هوشمندی الهی است و خدا قدرت هایی به این شبکه داده که نیازی نیست، از خدا چیزی را بخواهیم بلکه با درخواست از شبکه به حاجت خود دست پیدا می کنید.


 
استاد حوزه و دانشگاه الزهرا، به نظر سرکرده این شبکه انحرافی در خصوص قرآن و عصمت اهل بیت (ع) اشاره و گفت: طاهری مدعی است که  کلیت قرآن را خدا آورده است و جزئیات آن را پیامبر اکرم بیان کرده است و نیز برای رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) عصمتی قائل نیست.


 
وی با بیان این که گفته های طاهری در این خصوص ناشی از بی اطلاعی او است، بیان کرد: خداوند در قرآن می فرماید: «قرآن کلام خداست و ای رسول خدا اگر کلمه ای از خودت بگویی ما گردن تو را می زنیم» و در خصوص عصمت اهل بیت نیز در «آبه تطهیر» به عصمت اهل بیت و شخص حضرت زهرا(س) اشاره شده است.

 

حجت الاسلام قاسمی، افزود: این گروه داعیه شفادهی روحی و جسمی دارند و ادعا می کند حرفی را که می زنند اسلام نزده است و معتقد است توسل به اهل بیت (ع) شرک به خداست و شفاعت نمی تواند مورد قبول انسان عصر حاضر باشد.


 
عضو راهبردی مرکز ادیان و جنبش های نو ظهور، برای این فرقه انحرافاتی را عنوان و بیان کرد: از جمله موجب آسیب های اعتقادی، جسمی، روحی و اجتماعی می شود.


 
مدیر موسسه سبک زندگی، با بیان این که طاهری مدعی است که انسان ها همه بیمار هستند، اظهار کرد: طاهری، ارواح گذشتگان که در وجود آن ها رسوخ کرده است و یا موجودات غیر ارگانیک که همان اجنه است و در بدن آن ها است را از علت های بیماری انسان ها بیان می کند و آن نیز به خاطر گناه هان آن هاست.


 
وی خاطرنشان کرد: سرگروه عرفان حلقه های کیهانی با این ترفند که هیچ انسانی بی گناه نیست افراد را در در اطراف خود جمع کرده و مدعی می شود که برون ریزی کرده و این موجودات را از بدن آن ها بیرون می کشد.


 
حجت الاسلام قاسمی، در ادامه به آسیب های جسمی و روحی افرادی که به نحله عرفان حلقه کیهانی وارد شوند اشاره و تصریح کرد: از جمله این عوارض اکسیزونوفرنی، دوقطبی شدن، افسردگی، ترس شدید بوده که در این افراد مشاهده شده است.


 
استاد حوزه و دانشگاه الزهرا، با بیان این که تیمی متشکل از دو گروه پزشکی و حوزوی به تحقیق میدانی در خصوص اتفاق هایی که بر روی افرادی که با این شبکه اتصال پیدا می کنند، پرداخته اند، اظهار کرد: تحلیل منطقی در مورد این قضیه این است که جنبه مسکنی دارد و فرد با بهتر شدن از یک بیماری به بیماری دیگر تبدیل می شود و این امر در افراد متصل به این شبکه مشهود است.


 
وی وجه تمایز شفای الهی با ادعا های این چنینی را در کلیت و جامعیت در شفای الهی بیان و خاطر نشان کرد: در این شبکه اگر بیماری امحا شود فرد به بیماری دیگری مبتلا می شود و موارد متعدد از آن مشاهده شده است در حالی که با مراجعه به شفایافتگان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج امام رضا (ع) دیده شده که فردی برای شفا نابینایی خود مراجعه کرده و از ناراحتی قلبی و مشکل پا نیز رنج می برده است و با شفا و بینایی او دیگر امراض او نیز بهبود یافته است.


 
حجت الاسلام قاسمی، با بیان این که از این شبکه انحرافی در شبکه های مختلف حمایت صورت می گیرد، گفت: این امر که از فردی که مدعی بیان حقایق دینی است و حمایت سیاسی می شود جای تأمل دارد.


 
عضو راهبردی مرکز ادیان و جنبش های نو ظهور، حامیان این فرقه را گسترده عنوان، و خاطرنشان کرد: دو ماه گذشته کتاب طاهری را که 5 سال است ممنوع چاپ شده است، شبکه آموزش صدا و سیما اقدام به تبلیغ این کتاب کرده است و این  که چطور در برنامه زنده صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران این امر انجام شده است، از حمایت از او حکایت دارد.


 
وی در پایان توصیه کرد: با آگاهی و هم افزایی سایر افراد را نیز آگاه کنیم تا به اهداف پلید این فرقه آشنا شده و در کنفرانس های علمی به ابعاد آن پرداخته شود./1310/پ202/ب4

ارسال نظرات