۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۴۱۳۶۰
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

توهین به مقدسات اوج بی‌هنری غربی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بسیار واضح است که غرب با استفاده ابزاری از هنر به دنبال ترویج تفکرات التقاطی و منحط خود است.
علي‌اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ضمن محکوم کردن توهین به ساحت نبی مکرم اسلام اظهار داشت: سیره و وجود مطهر پیامبر رحمت و مهربانی‌ها حضرت محمد(ص)، عروة الوثقی و حبل المتینی برای وحدت مسلمین جهان است.

 


وی با بیان این‌که هنرمندان متعهد توهین به ساحت پیامبر نیکی‌ها را برنخواهند تافت و با آفرینش آثاری متعالی، چهره نورانی اسلام را از پس ابرهای کینه دشمنان نمایان‌ خواهند ساخت، خاطرنشان کرد: بسیار واضح است که غرب با استفاده ابزاری از هنر به دنبال ترویج تفکرات التقاطی و منحط خود است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که توهین به مقدسات اسلامی و پیامبر اکرم(ص) اوج بی‌هنری غربی ها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: هنر ساحتی مقدس است که نباید این عرصه پاک که می‌تواند انسان‌ها را به قله‌های رفیع انسانیت برساند، آلوده شود.

 


صفی‌پور افزود: پیام انسان‌ساز الهی که به واسطه چشمه جوشان دل و زبان نبی مکرم اسلام(ص) در طول اعصار جاری شده همواره و مکرر است و هیچ خس و خاشاکی نخواهد توانست انحرافی در مسیر آن ایجاد کند، اگر غرب و هنرمندان غربی ذره‌ای از معارف اسلامی و ارزش‌های نبوی را شناخته بودند، اقدام به این اقدام غیرمنطقی و ضددینی نمی زدند.

 


وی ادامه داد: هنر بهترین ابزار برای تبیین عشق و ارادت به پیامبر رحمت بوده و در برهه‌ کنونی که جهان از فقر و کمرنگی هویت دینی و معنوی رنج می برد،  هنرمندان مسلمان و متعهد در عرصه‌های مختلف با تولید آثار ارزشی و فاخر به تبیین ارزش‌های غنی دینی و معنوی بپردازند.

 

صفی‌پور وظیفه امروز هنرمندان متعهد را شناساندن رحمت و محبت نبوی به عنوان سمبل اسلام به جهانیان دانست و گفت: هنرمندان باید در تمام عرصه‌ها با حرکتی مصمم و یکپارچه آثاری در خور و شایسته در محکوم کردن این حرکت شنیع و غیرانسانی دشمنان اسلام خلق کنند و با زبان پاک و زلال هنر، فرهنگ متعالی و آموزه‌های این دین الهی را در جهان بگسترانند.

 


وی اسلام‌ هراسی را  نمونه‌ای از اقدامات غرب برای توقف موج اسلا‌م‌گرایی در سراسر جهان دانست و گفت: دشمنان از گرایش عمومی به اسلام و مکتب تشیع نگران هستند، از این رو به دنبال ایجاد جنگ مکتبی و فکری و تفرقه میان ادیان و مذاهب بوده اند، اما رشته‌ وحدتی که میان مسلمانان جهان هست، موج اسلام‌گرایی را تقویت کرده است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات