۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۶۵۵
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی:

مساجد مهم‌ترین پایگاه مردمی برای مقابله با جنگ نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بابیان این‌که مساجد مهم‌ترین پایگاه برای مقابله با جنگ نرم هستند، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنر برای اقامه نماز استفاده شود.
مسجد چهاردرخت بيرجند

 حجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که مسجد از مهم‌ترین پایگاه‌های مردمی برای مقابله با جنگ نرم است، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود از جمله ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای اقامه نماز در مساجد استفاده شود.

 

وی افزود: برای این‌که نسل جوان و نوجوان برای اقامه نماز به مساجد جذب شوند باید مسؤولان فرهنگی از تمامی ابزارهای موجود از جمله فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده کرده و از سوی دیگر ائمه جماعت مساجد به‌ویژه مساجدی که با نسل جوان ارتباط بیشتری دارند باید از توانمندهای لازم برای برقراری رابطه با نسل جوان برخوردار باشند تا بتوانند جوانان را به‌صورت مستمر در فعالیت‌های مساجد دخالت دهند.

 

 وی بابیان این‌که بعضی از مساجد خراسان جنوبی دچار فرسودگی بوده و نیازمند تعمیر و مرمت هستند، افزود: باید مساجد به‌خصوص مساجد تاریخی و مساجد جامع به همان شکل قدیم مورداستفاده قرار گیرند تا بتوانند ارتباط فرهنگ و هنر اسلامی را با عبادت به نسل جوان نشان دهد و جایگاه مساجد را در جایگاه اسلامی برای آن‌ها تبیین کنند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در حال حاضر در بیشتر مدارس خراسان جنوبی نماز ظهر و عصر با حضور ائمه جماعت اقامه می‌شود، اظهار کرد: استقبال دانش آموزان از اقامه نماز در مدارس خوب بوده است.

 

حجت‌الاسلام کمیلی با اشاره به این‌که جشن تکلیف در تمامی مدارس خراسان جنوبی به‌خصوص مدارس دخترانه با همکاری ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود، ادامه داد: والدین باید قبل از تکلیف، نکات مختلف از جمله اقامه نماز را به فرزندان خود آموزش داده و معلمان هم باید در مدرسه مشکلات دانش آموزان را در این زمینه برطرف کرده و در حال حاضر هماهنگی‌های لازم برای حضور ائمه جماعات در دبستان‌ها انجام‌شده و به‌زودی بر تعداد دبستان‌هایی که نماز در آن‌ها به‌صورت جماعت اقامه می‌شود افزوده خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که اگر تاریخ انقلاب را بررسی کنیم می‌بینیم کسانی که انقلاب کردند تربیت‌یافته مساجد بودند، تأکید کرد: در شرایط کنونی که حملات دشمن علیه اسلام افزایش‌یافته و استکبار، مسلمانان را دشمن بشریت جلوه می‌دهد باید از جوانان نوجوانان خود با حضور بیشتر در مساجد مراقبت کرده تا خدای‌نکرده دشمن آن‌ها را به سمت جریان‌های افراطی و تفریطی هدایت نکند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی همچنین از توزیع بیش از هزار بسته فرهنگی نماز در مدارس نقاط محروم و مرزی خراسان جنوبی خبرداد و گفت: مدارس در زمینه اقامه نماز نیازمند حمایت‌های خیران و خانواده‌ها هستند و خانواده‌ها و افراد خیرخواه تا جایی که می‌توانند باید مدارس به‌خصوص دبستان‌ها را راهنمایی کنند تا ما شاهد تربیت نسلی شایسته و دین‌دار در جامعه باشیم.

 

حجت‌الاسلام کمیلی با اشاره به این‌که خراسان جنوبی با کمبود روحانی روبه‌رو است، یادآور شد: همین موضوع موجب شده که ائمه جماعات مجبور به اقامه نماز در چندین مدرسه باشند و کلید این مشکل در مهاجرت طلاب خراسانی از مشهد و قم به بیرجند است که می‌تواند مشکلاتی از این قبیل را برطرف کند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات