۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۴۱۸۱۵
رسا گزارش می دهد؛

ابراز محبت مراجع و علمای حوزه به رسول مهربانی

خبرگزاری رسا ـ در پی ماجرای توهین نشریه شارلی ابدو به نبی مکرم اسلام(ص)، گفت‌وگوها و جملات کوتاهی از علمای اسلام و اندیشمندان حوزه‌های علمیه در محکومیت اهانت به حضرت محمد(ص) و ابراز محبت به پیامبر عظیم الشأن اسلام گرد‌آوری شده است که در متن ذیل تقدیم دوستداران و محبان آن پیامبر الهی می‌شود.
عشاق محمد(ص)

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین شماره از مجله اسلام ستیز فرانسوی شارلی ابدو پس از حمله به دفتر مرکزی این مجله در پاریس با چاپ کاریکاتوری از پیامبر اسلام (ص) منتشر شد که نشان از خصومت بیپایان عوامل این مجله با دین اسلام دارد.

 

ماجرای توهین نشریه شارلی ابدو به نبی مکرم اسلام(ص) و به دنبال آن جنجال‌های بوجود آمده در پاریس طی روزهای اخیر، واکنش‌های زیادی را در کشورهای اسلامی به ویژه ایران به خود اختصاص داده است.

 

خبرنگار رسا در پی این ماجرا، گفت‌وگوهایی که علمای اسلام و اندیشمندان حوزه‌های علمیه داشته و جملات کوتاهی در محکومیت اهانت به حضرت محمد(ص) و ابراز محبت به پیامبر عظیم الشأن اسلام جمع‌آوری کرده است که در متن ذیل تقدیم دوستداران و محبان آن پیامبر عظیم الشأن می‌شود.

 

حضرت امام خمینی(ره):

برکت وجود رسول اکرم برکتی است که در سرتاسر عالم، از اول خلق تا آخر، یک چنین موجود با برکتی نیامده است و نخواهد آمد. اشرف موجودات و اکمل انسان ها و بزرگترین مربی بشر این وجود مبارک است. صحیفه امام، ج14، ص7

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی:

نام مقدس پیامبر ـ صلی اللّه علیه وآله ـ یکی از پرجاذبه ترین پدیده های اسلامی برای کلیه مسلمانان عالم است؛ چون مسأله، مسأله عاطفه و ایمان با هم است. لذا قوت عملکرد این یاد و این نام برای صحنه‌های مربوط به مسلمین، از بسیاری از پدیده های دیگر اسلامی که فقط بر ایمان متکی است و عواطف در آن نقش ندارد، بیشتر است.

بیانات در دیدار مسؤولان کشوری و لشکری و میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت ‌اسلامی 16/ 07/ 69

 

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی:

قرآن کریم تعابیر مختلفی دارد که هر کدام یکی از ابعاد شخصیتی حضرت محمد(ص) را بیان می کند؛ در سوره جمعه از ایشان به عنوان معلم و مربی اخلاق نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه جهان بشریت یاد شده است.

 

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی:

توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اسلام چیزی نیست که از کنار آن به سادگی عبور کنیم؛ ما این اقدام را به شدت محکوم و تاکید می کنیم که اگر متحد باشیم دشمنان جرات چنین هتاکی هایی را پیدا نمی کنند.

 

 

حضرت آیتالله عبدالله جوادی آملی:

  کسانی که نسبت به قرآن بیمهری میکنند، این جریان کاریکاتور و امثال کاریکاتور خیال نکنند با پیامبر(ص) که یک شخص است، دارند مجادله میکنند، بلکه با خداوند مقابله میکنند، این‌ها با آیه عظمای الهی درگیر شدند و طولی نخواهد کشید که سقوط میکنند، اینان با آیات خداوند میجنگند.

 

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

با عرض ادب به محضر رسول خدا(ص)، زیباترین جمله در مدح و ثنای نبی مکرم اسلام(ص)، عبارت «بابی انت و امی یا رسول الله» است چراکه گوینده آن، از فرط عشقی که دارد، حاضر شده تا عزیزترین کسانش را فدای رسول مهربانی کند. امیر مؤمنان حضرت علی(ع) با گفتن این عبارت، حاضر شده تا از همه چیز خویش برای به دست آوردن قلب رسول خدا(ص) بگذرند؛ قلبی که مظهر رضایت و لطف الهی است، لیاقت چنین جانفشانی را هم دارد.

 

 

 

 

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی طباطبایی یزدی، ‌عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی:

بسم الله الرحمن الرحیم

رسول اکرم، محمد بن عبدالله(ص) عطر همه خوبی‌ها و نور همه روشنی ها و برترین آفریده آفریدگار است.

روی گرداندن یا بی ادبی نسبت به ساحت پاک او به غیر از ناپاکی و نادانی و فرو رفتن زیر خروارها تاریکی و رذالت نیست؛ بخواهند یا نخواهند، دنیا به پرتو جمالش روشن و جهالت‌ها و رذالت‌ها و تاریکی‌ها به یمن وجودش رو به زوال است.

 

آیت الله سیدعلی اکبر قریشی، نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

شایسته است، مسلمانان جهت جمع میان احترام به حضرت رسول اکرم(ص) و محکومیت اهانت به ایشان، دوستی و محبت خود به حضرت محمد(ص) را از قلب به زبان کشانده و تا جایی که برایشان مقدور است، ابراز محبت علنی کنند؛ اما از سوی دیگر نیز باید علیه اهانتی که از سوی نشریه فرانسوی به رسول گرامی اسلام انجام شد، قیام کنند تا هیچ‌گاه چنین مسأله مهمی، کوچک شمرده نشده و به باد فراموشی نرود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بی ادبی و اهانت نسبت به پیامبر اسلام(ص)، ‌اهانت به همه پیامبران و توهین به همه ارزش‌های انسانی است؛ در آفرینش هیچ کس به اندازه رسول خدا خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) برای بشر خیر و خوبی به ارمغان نیاورده است. او رحمة للعالمین است. بی ادبانه ترین عمل که جاهلیت جهلا است، توهین به آن وجود مبارک است.

 

 

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین:

لبیک یا رسول الله، جانمان فدای رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم

حادثه تاسف‌بار اهانت به رسول خدا(ص) از سوی نشریه فرانسوی پروژه صهیونیست‌ها برای موج جدید اسلام‌ستیزی، اسلام هراسی و ترویج تنفر مذهبی است؛ با چنین اقداماتی که حقوق اقلیت‌های مذهبی و مسلمانان در مساجد و اماکن مذهبی نادیده گرفته می‌شود و به جان، مال و ناموس مسلمانان می‌افتند، چهره ضد انسانی غرب مدعی حقوق بشر بیشتر آشکار شده و سبب معرفی بیشتر اسلام می‌شود.

 

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

فرانسه و غرب همراه با او، برای منفور کردن خود در جهان اسلام و نزد خردمندان عالم، موثرترین کار را کرده اند و اینک ، وقت آنست که مسلمین و کشورهای اسلامی، آنها را در ردیف دشمنان شماره یک خود بدانند .

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

پیامبر اکرم(ص) روح عالم هستی است؛ تمام انبیاء الهی زمینه ساز آمدن او بودند و با آمدن او حیات واقعی به جهان بشری بخشیده شد؛‌ ان شاء الله با ظهور وصی ایشان، این بخشایش روح به کمال خود می‌رسد.

 

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هویت و حقیقت همه ادیان و انبیا الهی است؛ اهانت به پیامبر صلی الله علیه و آله اهانت به تمامی انبیاء است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیه شریفه «لَقَدْ جَاءکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ» بهترین نشانه محبت پیامبر است که می‌فرماید پیامبر گرامی اسلام(ص) آنقدر شیفته انسان‌ها است که رنج و زحمت و درد بشریت ایشان را نگران می‌کند و در خصوص مؤمنان رأفت و رحمت ویژه‌ای دارند.

 

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

پیامبر مکرم اسلام(ص) همان گونه که قرآن او را بارها توصیف کرده، رحمتی برای کل بشریت است و دنیای به ظاهر متمدن امروز می‌خواهد در مقابل این نماد امت اسلامی بایستد؛ همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند، اگر در مقابل دین ما بایستند، ما هم در مقابل همه دنیای آن‌ها خواهیم ایستاد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نام نامیرای محمد(ص) ماندنی است ولو کره الکافرین

 

آیت الله محمد غروی، عضو شورای عالی حوزه علمیه قم:

پیامبر اکرم(ص) پیام آور صلح و دوستی بوده و هر مذهب اسلامی که در آموزه های خود به این نکته توجه داشته باشد قابل احترام بوده و تمامی مذاهب باید در این ارتباط با هم وحدت داشته باشند.

 

آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:

خداوند متعال، خیرالعالمین، حضرت محمد(ص) را به عنوان الگوی کامل بشری و برای هدایت صحیح جوامع انسانی بر روی زمین قرار داد تا افراد با بهره مندی از این ظرفیت و سفره پهن شده به سعادت دنیوی و اخروی نائل گردند.

 

آیت الله محمدباقر تحریری، استاد اخلاق حوزه‌های علمیه:

خداوند آفریده‌ای بالاتر از پیامبر اسلام ندارد.

با توجه به آیه شریفه «مُّحَمَّدٌ رَّ‌سُولُ اللَّـهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ‌ رُ‌حَمَاءُ بَیْنَهُم»، رسول اکرم(ص) شخصیت بسیار بزرگی هستند که از ابعاد وجودی ایشان نمی توان صحبت کرد و ابعاد مادی ایشان نیز قابل بررسی نیست؛ اما بزرگ ترین ویژگی رسول اکرم(ص) آوردن دین کامل است که این دین در مقام پیشرفت جامعه بهترین و بالاترین دستورات و نکته ها را بیان کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جاودان، استاد اخلاق حوزه‌های علمیه:

خداوند در قرآن کریم چندین نکته اساسی نسبت به پیامبر خاتم(ص) مطرح می کند؛ آیه شریفه «قُلْ إِن کُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللّهُ» یکی از مدایح خدا نسبت به رسول اکرم(ص) است و می‌فرماید، اگر بنده محبوب من را دوست داشته باشید و از او تبعیت کنید نشانه ابراز محبت شما به خداوند است وموجب می‌شود که خداوند شما را دوست داشته باشد.

 

آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

پیامبر اسلام(ص) مظهر نام جلاله ‌الله است، هیچ پیامبری به این مرتبه نرسیده مگر پیامبر اسلام(ص)، سایر پیامبران به نوعی مظهر صفات خدا بودند، اما حضرت محمد مصطفی(ص) آیینه تمام‌نمای همه صفات خدا است.

 

آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد:

در طول تاریخ، همه سرکوبگری‌هایی که جریان‌های سیاسی نسبت به ائمه معصومین(ع) و تبار پیغمبر اکرم(ص) انجام می‌دادند برای این بود که اسلام در معارف اهل‌بیت(ع) است و با براندازی اهل‌بیت(ع)، اسلام براندازی می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه:

پیامبر اکرم(ص) اسوه و الگوی شکیبایی کسانی است که صبر پیشه می کنند؛ محبوب ترین افراد در نزد خداوند کسی است که به حضرت محمد(ص) تأسی و دنباله روی ایشان باشد.

 

حجت الاسلام والسملمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

کسانی که اطراف رسول اکرم(ص) هستند و از ایشان تبعیت می کنند همانند درختی تنومند خواهند شد که قدرت و قوت آنان دشمن را به خشم می آورد.

 

آیت الله علی کریمی جهرمی، از علمای اخلاق:

توصیفات بسیاری برای پیامبر اکرم(ص) در قرآن آمده است که به عنوان نمونه خداوند متعال در آیه «لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَؤُفٌ رَحیمٌ» به یقین، رسولى از خود شما بسوی تان آمد که رنج هاى شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

برنامه‌ریزی بلندمدت دشمنان برای نابودی اسلام، حقیقتی غیرقابل انکار است؛ دشمنان غافل هستند که خداوند با برنامه‌ریزی بزرگ‌تر برای نظام هستی تمام توطئه‌های آن‌ها را به نابودی می‌کشاند.

خداوند منان در آیه «لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَ‌سُولِ اللَّـهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْ‌جُو اللَّـهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ‌ وَذَکَرَ‌ اللَّـهَ کَثِیرً‌ا» پیامبرخاتم(ص) را الگو وسرمشق نیکویی برای جهانیان معرفی کرده است؛ اگر ما قرآن را مجسم و مجسد کنیم و به تصویر کشیم مصداق کامل آن وجود نازنین رسول خاتم(ص) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی، معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

طی حرکتی از قبل طراحی شده توسط صهیونیسم جهانی آمریکا و اروپا اهانت بزرگی به پیامبر اسلام صورت می گیرد تا اذهان را متوجه آن کنند و باعث بی توجهی مردم جهان به مسأله دیگری شوند. کشورهای اسلامی برای مقابله با توهین به مقدسات مسلمانان، همگرایی فرهنگی داشته باشند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل و عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

حضرت محمد(ص) مظهر عطوفت و رحمت است؛ عشق و ارادتی ارزنده نسبت به پیامبر گرامی اسلام در وجود مسلمانان قرار دارد که مورد هراس دشمنان اسلام بوده و همواره از همه اقدامات برای تضعیف جایگاه نورانی حضرت محمد(ص) استفاده می‌کنند اما هیچگاه نخواهند توانست موفقیتی داشته باشند؛ آن‌چه که امروز مشاهده می شود، روز افزونی هرچه بیشتر عظمت و عزت رسول اکرم(ص) است.

 

حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

بزرگترین مقامی که خداوند به حضرت رسول اکرم(ص) داده است، مقام شفاعت مردم و رحمة للعالمین بودن است که در سوره انشراح آمده؛ در این سوره خداوند متعال به حضرت محمد(ص) می‌فرماید؛ به خاطر تمام این سختی و مشکلاتی که تو و جانشینان تو تحمل کرده اند آینده ای روشن در انتظار مؤمنان است و تمام مشرکان و کافران که ائمه ظلم و جور هستند و مانند شب همه جا را تاریک می‌کنند، سرانجام به دست امام زمان(عج) از بین خواهند رفت و به این ترتیب پایان هر سختی و مصیبتی آسانی و روشنی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی، عضو خبرگان رهبری:

شب پره گر وصل آفتاب نخواهد، رونق بازار آفتاب نکاهد

شب پره اگر روز بیرون نمی‌آید، این از رونق بازار خورشید کم نمی‌کند؛ کسانی که نمی‌توانند فخر بشریت را ببینند و به نبی مکرم اسلام(ص) اهانت می‌کنند، در حقیقت سقوط خودشان از انسانیت را نشان داده و هیچ‌گاه نخواهند توانست که لکه‌ای به چهره حضرت محمد(ص) وارد کنند./997/200/ع

ارسال نظرات