۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۴۱۹۳۳
نماینده ولی فقیه در کردستان:

حاکمیت اسلام بر جهان با وحدت مسلمانان حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این‌که تنها راه ضربه زدن به اسلام تفرقه افکنی و اسلام هراسی است که دشمنان دین نبوی(ص) این دو راه را در عصر حاضر پیش گرفته اند، گفت: اگر وحدت بین مسلمانان به وجود آید اسلام بر جهان حاکم می شود.
حجت‌الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت ‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی ‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در جلسه هماهنگی جشنواره تقریب مذاهب اسلامی در کردستان، بیان کرد: ائمه معصومین(ع) نسبت به وحدت اسلامی و الفت بین قلوب مسلمین حساسیت ویژه‌ ای داشته ‌اند زیرا خداوند وحدت را منشأ قدرت امت اسلامی می ‌داند، تنها راه ضربه زدن به اسلام تفرقه افکنی و اسلام هراسی است که دشمنان دین نبوی(ص) این دو راه را در عصر حاضر پیش گرفته اند.


وی در ادامه گفت: تقریب مذاهب به این معنا است که مذاهب اسلامی به هم نزدیک شوند و درباره موارد مورد اختلاف بحث کرده و به نقاط مشترک دست یابند تا دشمنان فرصت طلب راه نفوذ را از دست بدهند.


حجت ‌الاسلام و المسلمین حسینی ‌شاهرودی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر ایران اسلامی یکی از امن ترین و متحدترین کشورهای جهان اسلام است و مذاهب اسلامی در مواردی بسیار جزئی با هم اختلاف دارند که طبیعی است و با بحث و بررسی به این نتیجه خواهند رسید که این موارد نیز اصلا اختلاف نیست و مبنای دو مذهب مشترک است.


وی به توهین اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: این‌گونه افراد مقام و سیره پیامبر رحمت(ص) را نمی‌شناسند که این‌گونه جاهلانه توهین می‌کنند چرا که هر فردی اگر سیره و مقام انسانی و الهی پیامبر(ص) را بشناسد فدای آن می‌شود.


حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اوضاع کشورهای اسلامی به تنزل قیمت نفت اشاره کرد و افزود: با کاهش قیمت نفت بیشترین ضرر متوجه کشورهای اسلامی شده است و بیشترین سود به کشورهای غربی و صهیونیست‌ها می‌رسد، ایران از کاهش قیمت نفت یک دهم عربستان زیان می‌بیند اما با این وجود عربستان حاضر است برای ضربه زدن به ایران و به نفع استکبار خود را متحمل زیان کند.


نماینده ولی فقیه در کردستان تأکید کرد: اگر وحدت بین مسلمانان به وجود آید اسلام بر جهان حاکم می‌شود، متأسفانه دشمن، سران برخی کشورهای اسلامی را علیه ایران بسیج می‌کند اما به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی و اتحاد دشمن را زمین‌گیر کرده است.


وی خاطرنشان کرد: مسلمانان در هر جایی از جهان اگر نیاز به کمک داشته باشند باید به آنها کمک کرد که این مظهر وحدت است و نباید نسبت به مشکلات آنها بی توجه بود، نظام اسلامی ایران در این امر همیشه پیش قدم بوده است.


حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد: اسلام بر دو موضوع لزوم افزایش جمعیت مسلمانان و اتحاد آنها برای تبدیل شدن به امت واحده اسلامی تأکید دارد، زیرا این امر سبب می شود دین اسلام بر جهان حاکم شود بنابراین مسلمانان باید وحدت در قلب‌ها داشته باشند و خود را یک خانواده بدانند تا بتوانند دست به دست هم امت واحده اسلامی را تشکیل دهند.


وی با یادآوری سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 88 به استان کردستان خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در کردستان که همزمان با سالروز سفر رهبر فرزانه انقلاب به کردستان است در زمانی برگزار می‌شود که نقطه عطف وحدت اسلامی است، امام خامنه‌ای در سفر تاریخی خود به این استان اساس الفت و اخوت را به طور علنی اعلام کردند.


نماینده ولی فقیه در کردستان برگزاری جشنواره بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در استان را فرصت بسیار ارزشمندی خواند و گفت: همه باید دست به دست هم داده و به نحو مطلوب این جشنواره را برگزار کنیم چرا که این مسأله برای استان بسیار ارزشمند بوده و می‌تواند بر روی توسعه و پیشرفت آن هم تأثیرگذار باشد./967/پ202/ب6

ارسال نظرات